اعزام ۱۰ تیم‌ عملیاتی هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده افغانستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: با توجه به شدت حادثه و نیاز مردم حادثه‌دیده در منطقه زلزله زده افغانستان، ۱۰ تیم امدادی و محموله امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شد.                                               

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)؛ صادق  محمودی، در جمع خبرنگاران با اشاره به این که شنبه ۱۵ مهرماه، ساعت ۱۰:۱۱ به وقت تهران اولین زمین لرزه به بزرگای ۶.۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین، شمال غرب شهر هرات در کشور افغانستان را لرزاند، اظهار کرد: به دلیل احساس زمین‌لرزه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، تیم‌های عملیاتی برای ارزیابی به روستاهای مرزی اعزام شدند که خوشبختانه زمین‌لرزه در ایران بدون خسارت مالی و جانی بوده است.

وی با تشریح دیگر اقداماتی که در زلزله افغانستان انجام شده، ادامه داد: پس از وقوع زلزله به استان‌های مرزی اطلاع‎ رسانی شد و حوادث احتمالی به دلیل نزدیکی کانون زمین‌لرزه به مرزهای ایران و احساس زمین‌لرزه در کشور ایران، پیگیری شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه رصد و پیگیری ابعاد مختلف حادثه ازطریق منابع مختلف خبری توسط مرکز EOC سازمان، انجام می شود، افزود: پیگیری حادثه از طریق مرکز EOC خراسان رضوی و تعامل و تبادل اطلاعات با جمعیت هلال‌احمر شهر هرات در خصوص خسارات احتمالی زلزله، اعلام آماده‌باش به تیم‌های عملیاتی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی وخراسان شمالی برای اعزام از طریق زمینی، اعلام آماده‌باش تیم واکنش سریع سازمان و استان‌های قم و قزوین برای اعزام هوایی از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

محمودی خاطر نشان کرد: همچنین امروز ۵۰ امدادگر، در قالب ۱۰ تیم عملیاتی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و سازمان امدادونجات به افغانستان اعزام شدند.

وی تصریح کرد:محموله امدادی نیز  شامل ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی، یکهزار تخته موکت، ۴ هزار تخته پتو، ۵۰۰ ست ظروف، ۵۰۰ بسته غذایی ۱۰روزه) به همراه تجهیزات جست‌وجو و نجات، زنده‌یاب و تیم‌های آنست از خراسان رضوی به افغانستان انتقال پیدا کرد.

این مسئول با اشاره به لجستیک به کارگیری شده گفت: ۳ دستگاه وانت آنست، ۶ دستگاه وانت کمک‌دار، ۳ دستگاه آمبولانس و ۵ دستگاه خودروی سنگین، به افغانستان اعزام شد.

گفتنی است؛ از روز گذشته چندین پس لرزه در افغانستان به وقوع پیوست و در نهایت در ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به وقت تهران زمین لرزه اصلی بابزرگای ۶.۵ ریشتر، در عمق ۲۱ کیلومتری زمین، در منطقه زنده جان شهر هرات رخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha