5 اشتباهی که عمر باتری موبایل را کاهش می‌دهند

صاحبان گوشی‌ها در زمان شارژ باتری ۵ اشتباه مرتکب می‌شوند که عمر باتری دستگاه را کوتاه می‌کند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)باتری را با حجم شارژ بسیار زیاد یا کم تحت فشار قرار ندهید. کسپرسکی گفت: «باتری‌های مدرن طوری طراحی شده‌اند که بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در استفاده روزانه بهترین عملکرد را دارند. بنابراین گوشی خود را قبل از ۱۰۰٪ از برق بکشید و قبل از کاهش آن به ۲۰٪ شارژ کنید.»

اگر آیفون دارید، می‌توانید گزینه شارژ باتری بهینه‌شده را روشن کنید که به استفاده درست از شارژ باتری کمک می‌کند.

نکته مهم دوم این است که از استفاده زیاد در هنگام شارژ خودداری کنید به ویژه از تماشای فیلم یا بازی در حین شارژ خودداری کنید. استفاده از تلفن به این شکل باعث اختلال در چرخه شارژ و کاهش طول عمر باتری می‌شود.

نکته سوم این است که نگذارید باتری بیش از حد گرم شود. گرما برای باتری‌ها بسیار بد است، به خصوص اگر زیاد یا طولانی‌مدت باشد. گرما با سرعت بسیار بیشتری طول عمر باتری را کوتاه می‌کند. مدت زمان طولانی استفاده سنگین از گوشی می‌تواند گرمای ناخواسته ایجاد کند، مانند بازی یا تماشای فیلم در حین شارژ.

نکته چهارم؛ فقط در صورت لزوم از شارژ سریع استفاده کنید. شارژ سریع عالی است، اما می‌تواند فشار بیشتری به باتری شما وارد کند.

کسپرسکی آن را با استفاده از نوشیدنی‌های انرژی‌زا به جای خواب مقایسه می‌کند. کسپرسکی گفت: «این ویژگی باتری را تحت فشار قرار می‌دهد، بنابراین شارژ کندتر انتخاب بهتری است. استفاده از چیزهایی مانند دوشاخه‌های هوشمندی که سرعت شارژ را کاهش می‌دهند، مفید است.

نکته پنجم هم این است که گوشی را برای شارژهای کوچکتر و مکرر به برق وصل کنید. شارژ کردن در مقادیر کم را در نظر بگیرید تا استرس کلی وارد شده به باتری گوشی خود را کاهش دهید.

همچنین حتی برای دوره‌های طولانی ذخیره‌سازی در حالت خاموش، باتری را تا ۵۰ درصد شارژ کنید. شارژ باتری به طور طبیعی با گذشت زمان از بین می‌رود، حتی زمانی که استفاده نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha