توسعه دسترسی کاربران به کانال‌های واتس‌اپ

شرکت متا رسما اعلام کرد که به زودی امکان دسترسی به کانال‌های واتس‌اپ و قابلیت‌های آن برای کاربران این پیام‌رسان در بیش از ۱۵۰ کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)شرکت متا پلتفرمز عنوان کرد که کانال‌های واتس‌اپ به عنوان یک ابزار انتشار اطلاعات مبتنی بر اینترنت و ارتباط یک طرفه، طراحی شده که به زودی در ۱۵۰ کشور دنیا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر گروه‌ها و شبکه‌های فعلی واتس‌اپ کاملا توسط افراد کنترل می‌شوند و شامل مشارکت دو طرفه از سوی اعضا و مدیران گروه هستند، اما کانال‌های واتس‌اپ، با هدف اولیه فعالیت به عنوان یک سرویس اطلاع‌رسانی خصوصی راه‌اندازی می‌شود که دنبال‌کنندگان را از جدیدترین بروزرسانی‌ها و اتفاقات مهم، مطلع نگه دارد.

هدف از این اقدام، تقویت تعامل در سراسر اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی این شرکت و تبدیل آن‌ها به مقصدهای محوری برای تولیدکنندگان محتوای محبوب هواداران، عنوان شده است.

دنبال کنندگان کانال در شکل فعلی، نمی‌توانند به اطلاعات منتشر شده پاسخ داده یا با مدیر کانال، تعامل کنند. مدیران این کانال‌ها می‌توانند جلوی اسکرین شات را گرفته و از فوروارد شدن پیام جلوگیری کنند.

واتس‌اپ با در دسترس قرار دادن این قابلیت نخستین گام را در تغییر و تبدیل واتس‌اپ از یک اپلیکیشن پیام‌رسان، به یک ابزار شبکه اجتماعی سنتی را برمی‌دارد.

کانال‌های واتس‌اپ در ماه ژوئن بصورت آزمایشی در کلمبیا و سنگاپور راه‌اندازی شد و اکنون پس از دریافت نتایج مثبت این قابلیت قرار است متا پلتفرمز در بیش از ۱۵۰ کشور استفاده از کانال را برای کاربران در دسترس قرار دهد.

کانال‌ها از چت‌ها متفاوت بوده و دنبال کنندگان برای یکدیگر قابل مشاهده نیستند.

کاربران در ویژگی جدید واتس‌اپ قادر خواهند بود کانال‌های پیشنهادی را بر مبنای منطقه و محبوبیت آن‌ها مشاهده کنند. مشابه چت واتس‌اپ، کاربران می‌توانند از ایموجی برای واکنش به پیام‌ها در کانال استفاده کنند.

اگرچه این ویژگی نیز به عقیده برخی یک کپی‌برداری دیگر از تلگرام به شمار می‌رود اما قطعا حرکت رو به رشدی برای نرم‌افزار محبوب واتس‌اپ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha