قانون شفافیت مالی انتخابات بانظارت دستگاه قضا اجرا می‌شود

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی کاندیداها در انتخابات امسال توسط دادگستری انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در این انتخابات به صورت خاص در دستور کار قرار گرفته و بناست تکالیف و جرایمی که در راستای این قانون برای نامزدهای انتخاباتی و دستگاه های ذیربط ایجاد شده است به طور جدی مورد رصد و نظارت قرار گیرد.

آسیابی به برگزاری نشست استانی با حضور همه ستادهای پیشگیری شهرستانی در آینده نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست هماهنگی بین ستادهای شهرستانی استان در موضوعات مربوط به پیشگیری ، مقابله و نظارت برای پیشگیری از جرایم و تخلفات و فراهم کردن بستر برای انتخابات سالم را دنبال می کنیم.

در ادامه جلسه حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم گفت: در مرحله پیش ثبت نام ۹۶۰ نفر در استان متقاضی شدند که مدارک این افراد از سوی سازمان ثبت احوال ، فراجا، دادستانی کل کشور ، وزارت امور خارجه ، سازمان امور استخدامی و وزارت علوم در حال بررسی است .

وی افزود: از ۲۳ شهریور ماه برای متقاضیانی که توسط این ۶ دستگاه مدارک آنان تایید شده باشد، از سوی وزارت کشور کد رهگیری ارسال می شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان ادامه داد: متقاضیانی که کد رهگیری دریافت خواهند کرد برای ثبت نام اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی را که از ۲۷ مهر به مدت یک هفته خواهد بود، مجوز دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha