اولین عمل جراحی باز مغز در بیمارستان شاه ولی یزد انجام شد

رئیس بیمارستان شاه ولی یزد از انجام اولین عمل جراحی کرانیوتومی (عملی که در آن قسمتی از استخوان جمجمه جهت دسترسی به بافت مغز برداشته می شود) در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) حمید حبوباتی رئیس بیمارستان شاه ولی و متخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: پی گیری‌های لازم برای خرید تجهیزات عمل کرانیوتومی از یک سال پیش انجام گرفت و اتاق عمل بیمارستان شاه ولی، ده روز قبل به پیشرفته ترین دستگاه کرانیوتوم برقی با بهترین برند موجود دنیا مجهز شد.

رئیس بیمارستان شاه ولی یزد ادامه داد: به دنبال تکمیل تجهیزات کاربردی جراحی مغز و به روزرسانی ستهای جراحی قدیمی، توانایی لازم برای انجام عمل جراحی مغز فراهم و خانم ۴۲ ساله‌ای که از حدود پنج ماه پیش دچار عارضه عدم تکلم شده بود را با تشخیص تومور مغزی برای جراحی روز شنبه ۱۱ شهریور بستری کردیم.

متخصص نروسرجری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: متاسفانه بیمار در روز جمعه ۱۰ شهریورماه در اثر تشنج دچار افت سطح هوشیاری شد و بهمین دلیل بصورت اورژانسی در روز جمعه دهم شهریورماه تحت عمل جراحی کرانیوتومی قرار گرفت که با حضور پرسنل مجرب و تجهیزات کامل موجود دربیمارستان، این عمل به بهترین نحو ممکن و با موفقیت انجام گرفت.

حمید حبوباتی وضعیت بیمار را رضایت بخش ذکر کرد و گفت: پس از انجام عمل جراحی ، بیمار در ICU تحت‌ مراقبت ویژه است و طی روزهای آتی و پس از گذراندن دوران نقاهت پرخطر به بخش جراحی منتقل خواهد شد.

رئیس بیمارستان شاه ولی یزد اذعان کرد: خداوند را بسیار شاکر هستیم که درجهت خدمت به مردم شریف ایران ، توفیق انجام چنین اعمال جراحی سنگینی در این مرکز فوق تخصصی به ما عطا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha