افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرستان بردسیر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با حضور رئیس اداره پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت و تعدادی از مسئولان کشوری، استانی و محلی در شهرستان بردسیر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر وحیدرضا برهانی نژاد، گفت: برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مربوط به شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر است و ۳۴ هزار نفر از جمعیت شهر بردسیر تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

وی افزود: به ازاء هر یک هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است و مراقبت های بهداشتی جمعیت از طریق پرونده الکترونیک سلامت به صورت فعال صورت می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: به ازاء هر ۵ هزار نفر یک پزشک در نظر گرفته شده است و افرادی که از طریق مراقب سلامت خود به پزشک ارجاع داده شوند، خدمات را به صورت رایگان دریافت می کنند.

افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرستان بردسیر

دکتر برهانی نژاد خاطرنشان کرد: در این برنامه مراقبت های زنان باردار، کودکان، سالمندان، میانسالان، نوزادان، نوجوانان، جوانان، برنامه های بیماری های واگیر و غیرواگیر، برنامه های سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد، برنامه بهداشت محیط و حرفه ای و برنامه فرزندآوری و جوانی جمعیت انجام می شود.

وی اضافه کرد: پرداخت کمتر هزینه های درمان، انجام معاینات دوره ای و پیگیری وضعیت سلامت فرد توسط پزشکان، دسترسی سریع و آسان به خدمات سطح اول نظام سلامت و بهره مندی یکسان کلیه افراد از سرانه سلامت و اجرای اصل عدالت در سلامت از جمله اهداف این برنامه است.

شایان ذکر است؛ آئین افتتاح برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با حضور دکتر مجید قاسمی رئیس اداره پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت، دکتر مسعود مشایخی مدیر کل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت کشور و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha