ذخایر دارویی اربعین در وضعیت مناسبی قرار دارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تمهیدات دارویی در اربعین سال جاری،گفت: خوشبختانه طی بازدید انجام شده ذخایر دارویی مناسبی برای این ایام پیش بینی شده و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری سلامت (طبنا) به نجف اشرف،سید محمد پاکمهر شامگاه جمعه(۱۰شهریورماه)در حاشیه بازدید از درمانگاه های هلال احمر مسقر در نجف اشرف در جمع خبرنگاران با اشاره نشست کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص تمهیدات اربعین حسینی، اظهار کرد: امسال چند اتفاق خوبی را شاهد هستیم که باید از تدبیر بجا و شایسته هلال احمر تشکر و قدردانی را داشت که نقاط ضعف سال های قبل را ترمیم و نقاط قوت را نیز تقویت کردند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار علاوه بر حوزه درمان که بصورت جدی ورود شده است، تمهیدات ویژه ای نیز بر بهداشت شده است، افزود: بهداشت مقدمه درمان هست و در سال های گذشته ما ضعف در حوزه پیشگیری و مسائل بهداشتی را داشتیم و فقط بر مسئله درمان ورود کرده بودیم که به نوعی ضعف بحساب می آمد ولی امروزه کارشناسان بهداشت محیط بیشتری در اربعین حسینی حضور فعال دارند که یک نقاط قوت است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقایسه اربعین سال گذشته با امسال گفت: در اربعین سال جاری شاهد تمهیدات بارزی نسبت به سال گذشته هستیم بطوری که در اعزام نیرو افرایش چشمگیر داشته و از ۳ هزار نفر به بیش از ۴ هزار نفر نیرو رسیده است.

پاکمهر با اشاره به افرایش تعداد درمانگاه های خدمات رسان در اربعین حسینی سال جاری گفت: امسال بیش از ۸۰ درمانگاه بین راهی فعال است و بیش از ۸ بیمارستان در نجف، مسیر پیاده روی و کربلا فعال شده است.

وی با بیان اینکه خدمات دهی سال جاری کاملا با سال گذشته متفاوت است، اظهار کرد: بر اساس آمار بیش از ۲۵۰ موکب دارای پزشک هستند و خدمات درمانی به زائرین را دارند و جمعیت هلال احمر نیز تغذیه دارویی و نیازهای درمانی موکب ها را فراهم کرده است تا خدمات دهی به زائرین با کیفیت بهتری ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه در بحث تعداد آمبولانس ها در اربعین سال جاری با گذشته دارای تفاوت فاحشی وجود دارد، افزود: پیش از این ۵۰ دستگاه آمبولانس در اربعین خدمات رسانی میکردند که این تعداد به بیش از ۸۰ دستگاه آمبولانس افرایش یافته است و همچنین تعداد اتوبوس آمبولانس نیز در سال جاری به ۸ دستگاه رسیده است.

پاکمهر با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته در نحوه خدمات دهی تفاوتی را شاهد هستیم، بیان کرد: بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه ها تریاژ بندی میشوند و افراد نیازمند بستری نیز با آمبولانس های مسقر در درمانگاه در اسرع وقت اعزام به مراکز درمانی را انجام می دهند.

وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین در نجف اشرف، خاطر نشان کرد: این بیمارستان با ظرفیت ۱۵۰ تخت بستری با وجود متخصصین ایرانی و همچنین ارائه خدمات جراحی و اورژانس در حال خدمت به زائران حسینی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد پزشکان به نسبت به سال گذشته افرایش پیدا کرده است، بیان کرد: ظرفیت و تنوع تخصص ها نیز در حوزه بهداشت و درمان افرایش یافته است و بسیاری از رزیدنت ها و انترن ها بصورت داوطلبانه و علاقه شخصی در اربعین خدمت به زائران حسینی هستند.

پاکمهر با اشاره به به افزایش تجهیزات و امکانات در اربعین حسینی گفت: ژرف نگری و این آمادگی لازم را در جمعیت هلال احمر شاهد بوده و هستیم و با توجه به وجود هوای گرم و امراض گرما زدگی،سرماخوردگی فصلی و گرفتگی عضلات تمهیدات دارویی برای زائرین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات دارویی در اربعین سال جاری، گفت: خوشبختانه طی بازدید انجام شده ذخایر دارویی مناسبی برای این ایام پیش بینی شده و در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به نیروی زبده و باتجربه مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر با تجربه بالا در پزشکی حج و اربعین حسینی به خوبی نیروهای زبده و کاربلد به کار گرفته شده است که شاهد رضایت مندی زائران از این مجموعه و خدمات هستیم.

پاکمهر با بیان اینکه طبق پیش بینی ها امروزه بیش از ۲۰ میلیون زائر در اربعین حسینی وارد خاک عراق می شود، افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی هوای گرم زائرین دارای بیماری خاص داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند ولی بر اساس پیش بینی های صورت گرفته داروهای خاص نیز توسط جمعیت هلال احمر برای این بیماران فراهم شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha