تزریق دوز یادآور واکسن کووید برای مبتلایان به سرطان ضروری است

بیماران سرطانی به خاطر داشتن سیستم ایمنی ضعیف در اثر درمان از جمله گروه هایی هستند که بیشتر نگران گسترش کووید۱۹ و احتمال شدید شدن عفونت هستند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) از مدیسن نت، تحقیقات جدید دستورالعمل‌های بیشتری در مورد اینکه این بیماران چند وقت یکبار به تزریقات تقویت کننده محافظ نیاز دارند، ارائه می‌کند.

«الکس دورنبرگ»، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «نتایج همچنین ممکن است به سایر بیماران غیر سرطانی که با بیماری‌های دیگر روبرو هستند نیز کمک کند. ترس از ابتلاء به کووید ۱۹ شدید تنها به بیماران سرطانی محدود نمی‌شود.»

این مطالعه پیش بینی می‌کند که از هر ۳ نفری که دوز یادآور واکسن کووید دریافت نمی‌کنند، ۱ نفر در عرض دو سال به این بیماری مبتلا می‌شود. برای کسانی که هر شش ماه یک دوز یادآور دریافت می‌کنند، این خطر ۱ در ۲۰ است.

دورنبورگ در بیانیه‌ای توضیح داد: «برخی از درمان‌های سرطان مستقیماً به سلول‌های ایمنی حمله می‌کنند. این فرایند برای مبارزه با سرطان‌های خون مانند برخی از لنفوم‌ها عالی است، اما مرگ سلول‌های ایمنی، راه را نه تنها برای عفونت کووید ۱۹، بلکه برای عفونت شدید باز می‌کند.»

بیماران سرطانی که درمان آنها مستقیماً بر پاسخ ایمنی تأثیر می‌گذارد، از دریافت دوزهای یادآور بیشتر، بسیار سود می‌برند. اگر آنها هر سال یک دوز یادآور دریافت کنند، از هر ۳ بیمار ۱ نفری که این درمان‌ها را دریافت می‌کند، همچنان در معرض ابتلاء به کووید در عرض دو سال قرار می‌گیرد.

اگر آنها این میزان را افزایش دهند و هر سه ماه یک دوز یادآور دریافت کنند، خطرشان به نصف می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha