لزوم شناسایی نقاط حادثه‌خیز در پایتخت/ ناکارآمدی سیستم HSE در تهران

اعضای شورای شهر تهران در خصوص حادثه مرگ دو کودک در بوستان زیتون منطقه ۲۱ واکنش نشان داده و بر لزوم شناسایی نقاط حادثه‌خیز در شهر و ناکارآمدی سیستم HSE در تهران تأکید کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار منطقه ۲۱ پیرامون مرگ دو کودک در بوستان زیتون به بیان نظرات خود پرداختند و مهدی اقراریان در این باره اظهار کرد: با عنایت به حادثه‌ای که در پارک زیتون واقع در منطقه ۲۱ رخ داده است به شهردار تهران تذکر داده می‌شود که تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث بعدی انجام گیرد و گزارش آن به شورای شهر داده شود.

محل‌های حادثه‌خیز تهران شناسایی شود

آموزش و پرورش به کودکان آموزش شنا بدهد

همچنین سوده نجفی با بیان این‌که در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات این چنینی در سطح شهر تهران بوده‌ایم، گفت: درخواست می‌شود که کمیته‌ای برای پیشگیری از اینگونه حوادث تشکیل شود تا محل‌های حادثه‌خیز شناسایی شود و از آموزش و پرورش هم می‌خواهیم که در زنگ ورزش خود به کودکان آموزش شنا بدهند و در کلاس‌های درس در خصوص لزوم رعایت ایمنی، آموزش‌های لازم ارائه شود.

قرارداد پیمانکار رافع مسئولیت‌های شهرداری نیست

در ادامه تشکری هاشمی هم با تأکید بر این‌که متأسفانه این اولین حادثه نیست و به کرات شاهد وقوع چنین حوادثی در شهر تهران هستیم، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که مساله HSE جدی گرفته نمی‌شود و این در حالی است که باید اقدامات لازم در خصوص عدم تکرار چنین حوادثی اتخاذ شود و دقت داشته باشید که قرارداد پیمانکار رافع مسئولیت‌های شهرداری نیست.

این‌که این بچه‌ها از فنس ۲.۵ متری چه‌طور بالا رفته‌اند جای سوال است

حبیب کاشانی نیز در واکنش به گزارش شهردار منطقه ۲۱ با تاکید بر این‌که بچه‌های ما جگرگوشه‌های ما هستند و این‌که این بچه‌ها از فنس ۲.۵ متری چه‌طور بالا رفته‌اند جای سوال است، اظهار کرد: صحبت‌های شهردار منطقه ۲۱ پیرامون این حادثه من را به یاد وزیر راه و شهرسازی در دولت قبل انداخت که در یک حادثه مربوط به قطار گفت که حادثه دیدگان بیمه هستند و دیه پرداخت می‌شود و من اینجا عنوان می‌کنم که مردم و شهروندان باید بدانند که شهردارشان به عنوان پدر معنوی هوای آنها را دارد.

حادثه فوت دو کودک ناکارآمدی سیستم HSE را در شهرداری نشان می‌دهد

ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که باید معاون امور مناطق در این جلسه حاضر می‌شد و گزارشی را درباره اینگونه حوادث مطرح می‌کرد، گفت: بعد از ۲۴ ساعت روابط عمومی منطقه ۲۱ بیانیه‌ای صادر و این در حالی است که در همان ساعات اول باید تیمی تشکیل می‌شد نه این‌که بعد از ۲۴ ساعت تازه اطلاعیه بدهند و خبر از تشکیل کمیته‌ای بدهند.

وی با بیان این‌که این حادثه ناکارآمدی سیستم HSE را در شهرداری نشان می‌دهد، تصریح کرد: «آفتابه لگن هفت دست اما شام و ناهار هیچی» و چه طور این حادثه رخ داده وقتی واحد HSE عدم انطباق را در گزارشش نوشته است.

یک بار برای همیشه باید اماکن پرتردد و حساس شهر بررسی شود

مهدی عباسی نیز در واکنش به سخنان شهردار منطقه ۲۱ اظهار کرد: آیا این بوستان نگهبان داشته؟ آیا مامور پارک به این قسمت سرکشی می‌کرده؟ و دقت داشته باشید که نشان دادن قرارداد پیمانکار توجیه است و یک بار برای همیشه باید اماکن پرتردد و حساس شهر همچون ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، بوستان‌ها و غیره باید بررسی شده و نقاط حادثه‌خیز شناسایی و رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha