وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تا آخر هفته واریز می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تا اواخر هفته آینده پرداخت مرحله جدید وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری‌ بگیران آغاز و از طریق سامانه متمرکز و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان که واجد شرایط هستند، پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که به مناسبت هفته دولت در معیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به‌منظور نظارت میدانی بر وضعیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان استان گلستان به این استان سفر کرده است، از بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس و نیز شعبه تأمین‌اجتماعی این شهر بازدید و برای توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی در این منطقه، دستورات لازم را صادر کرد.

موسوی در حاشیه بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس در گفت‌وگو با صدا و سیمای مرکز گلستان، گفت: رویکرد دولت مردمی سیزدهم و تأکید همیشگی رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده از همه ظرفیت‌های در دسترس برای توسعه خدمت به مردم است و در سازمان تأمین‌اجتماعی از ابتدای این دولت، تحول در خدمت‌رسانی در دستور کار قرار گرفته است و توسعه خدمات بخش درمان مستقیم را که درمان رایگان تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان است، در صدر برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون بالغ بر ۱۳۳ پروژه عمرانی در کل کشور در حال اجرا داریم که بخش عمده این پروژه‌ها، طرح‌های توسعه، ایجاد یا افزایش ظرفیت مراکز درمانی سازمان است. از سال ۱۴۰۰ بخش بزرگی از این پروژه‌ها افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده، بخشی کلنگ‌زنی شده و بخشی نیز در حال ساحت و اجرا است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در استان گلستان هفت پروژه در حال اجرا داریم و بخشی از مصوبات مربوط به سفر قبلی به استان گلستان هم به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای ارتقای ظرفیت و ارتقای هتلینگ بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس، اضافه کردن بالغ بر ۵۰ تخت در بخش جراحی عمومی و بخش داخلی را در برنامه داشتیم که تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: امسال برای ساخت و توسعه مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، بالغ بر ۹۵۰۰ میلیارد تومان منابع ریالی پیش‌بینی کرده‌ایم که انشالله هزینه خواهد شد. این عدد در قبل از آغاز این دولت، حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود و بر این اساس می‌توان گفت اعتبار اختصاص‌یافته به ساخت و توسعه مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در این دولت، بیش از دو برابر رشد کرده است.

موسوی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد پرداخت وام به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی گفت: تا اواخر هفته آینده، پرداخت مرحله جدید وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری‌بگیران آغاز و از طریق سامانه متمرکز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان عزیز که واجد شرایط هستند، پرداخت می‌شود.

بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) گنبدکاووس یکی از مراکز درمانی مجهز و پیشرفته سازمان تأمین‌اجتماعی در منطقه شمال شرق کشور است که علاوه بر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان این استان، پاسخگوی مراجعات بیمه‌شدگان از برخی مناطق همجوار نیز هست. این بیمارستان در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون دارای ۱۶۵ تخت فعال است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی پس از بازدید از این بیمارستان، از شعبه تأمین‌اجتماعی گنبدکاووس نیز بازدید و با مراجعان، کارکنان و مسئولان این شعبه گفت‌وگو کرد./ فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha