دو خبر خوش وزیر اقتصاد برای فعالان اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فعالان اقتصادی از اول مهرماه امسال برای حمل یکسره کالا از گمرکات هزینه انبارداری پرداخت نخواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران استان مرکزی با اعلام دو خبر خوب به فعالان اقتصادی اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال حمل یکسره‌ای که فعالان اقتصادی از گمرکات کشور انجام خواهند داد دیگر نیاز به پرداخت شرکت انبارهای عمومی نخواهد بود و این از مطالبه بحق تولیدکنندگان و تجار کشور است.

وی همچنین گفت: با توجه به سهمی که ارزش افزوده پرداختی در گمرکات کشور دارد و واردکنندگان ماشین آلات بخش تولید به صورت علی الحساب مکلف شده بودند ضمانت بانکی در اختیار گمرک بگذارند که در این راستا برای تسهیل این مهم، از هفته آینده قرار شد این افراد با سپرده چکی محموله خود را ترخیص کنند.

خاندوزی اظهار کرد: استان مرکزی، استان واردکننده مواد اولیه و ماشین آلات است و جز استان‌های تولید کننده و صادر کننده محصولات صنعتی محسوب می‌شود و امید است این مهم گشایشی برای فعالان تولیدی در این استان باشد.وزیر امور اقتصاد و دارایی به ظرفیت‌های استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این استان به عنوان استان تراز تولید صنعت کشور یکی از قطب‌های پیشرفت و یکی از بهترین فضاهای سرمایه‌گذاری شاخص محسوب می‌شود.

وی افزود: این استان از استان‌های پیشرو در حوزه اشتغال است اما برخی شرکت‌ها با موانعی در تامین مالی مواجه هستند، که امروز با حضور مدیرعامل بانک مرکزی دستورات لازم صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha