دستگیری حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در روستای ساری قیه شهرستان خدابنده

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان از دستگیری حفاران غیرمجاز به همراه ادوات حفاری در روستای ساری قیه شهرستان خدابنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سرهنگ ناصر حبیبان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد:چهار حفارغیرمجاز به همراه ادوات حفاری در روستای ساری قیه شهرستان خدابنده دستگیر شدند.

وی با اشاره به جزئیات این خبرافزود:در این عملیات ساعت ۲ شب در محوطه تاریخی تعدادی حفار همراه با عدوات حفاری غیرمجاز دستگیر و متهمان با تنظیم صورت‌جلسه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان خاطر نشان کرد: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

سرهنگ حبیبیان تاکید کرد: پیرو پایش یگان حفاظت میراث فرهنگی تمامی آثار تاریخی شهرستان خدابنده به‌طور کامل رصد میشوند.

وی در پایان گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند. رگونه تخلف و تجاوز به حریم آثار تاریخی برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha