جلالی: تهران آماده لغو روادید برای گردشگران روس است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه «تهران آماده لغو روادید برای گردشگران روس است» تاکید کرد که ایران و روسیه می‌توانند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور را در زمینه‌های مختلف گسترش دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو در گفت‌وگو با روزنامه ایزوستیا بر آمادگی تهران به منظور لغو ویزا برای مسافران روس تاکید کرد و گفت که روسیه و ایران باید خطوط هوایی مشترک ایجاد کنند تا تعداد پروازهای بین دو کشور افزایش یابد.

جلالی خاطر نشان کرد: ایجاد خطوط هوایی مشترک یکی دیگر از مسیرهای [همکاری در حوزه هوانوردی] است. تا زمانی که ما به دنبال افزایش مبادلات گردشگری بین کشورهایمان هستیم، به‌طور قطع ایجاد خطوط هوایی مشترک یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار تلاش برای پروازهای بیشتر بین دو کشور و گسترش خدمات هوایی منظم فراتر از دو پایتخت تهران و مسکو شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تهران آماده انعقاد توافق‌نامه با مسکو برای معافیت متقابل روادید بین دو کشور است. ایران و روسیه در حال آغاز پروژه‌های خود برای اجرای توافق‌نامه سفر بدون روادید برای گروه‌های گردشگری هستند. ما اکنون در ابتدای اجرای این توافق هستیم.

وی با تاکید بر اینکه «همکاری دو کشور در این زمینه می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای ایران و روسیه فراهم کند» افزود: در مورد لغو روادید برای اتباع دو کشور، مایلم به این نکته اشاره کنم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای برداشتن این اقدام و صرف نظر از روادید را دارد تا مردم ما بتوانند به کشور یکدیگر سفر کنند. واضح است که از مسئولان انتظار داریم تصمیمات مربوطه اتخاذ کنند و پس از آن این اقدامات تصویب و عملیاتی می‌شود.

جلالی در پاسخ به این سوال که سفر گردشگران میان دو کشور در سال جاری چه تغییراتی داشته است؟ گفت: تاکید می‌کنم که ما در حال حاضر در ابتدای این مسیر قرار داریم. شهروندان روسیه ممکن است با ظرفیت‌های ایران و فضای آن آشنایی خاصی نداشته باشند. با این وجود، مایلم متذکر شوم که ما از دعوت روس‌ها به سواحل جنوبی ایران در خلیج فارس در فصل زمستان خرسند خواهیم بود، چراکه در این زمان از سال در آنجا بسیار گرم است. علاوه‌ بر این، جزایر زیادی در این قسمت از کشور وجود دارد، ازجمله بنادر کیش، قشم، بندر چابهار، شهرهای بندرعباس، بوشهر، استان خوزستان و اهواز.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha