قاضی زاده هاشمی: خادم حرم مطهر شاهچراغ یک قهرمان است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حرم شاهچراغ یک نفر که مسئولیت رسمی امنیتی هم نداشت جانش را به خطر انداخت و فرد تروریست را مهار کرد. این گونه انسان‌ها را باید به جامعه شناساند و به یک قهرمان تبدیل‌شان کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا) سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: دشمنانی داریم که از روی بغض یا تحلیل‌های اشتباه مرتب در حال دشمنی و خشم ورزیدن هستند و از مردم ما انتقام می‌گیرند. اقدامات تروریستی این چنینی در حرم مطهر شاهچراغ ترور کور به حساب می‌آید به این دلیل که در آنجا نه فرد مسلحی بود نه اقدام نظامی انجام می‌شد؛ بلکه مردم کوچه و خیابان بودند و عامل تروریستی به هرجا که می‌توانست تیراندازی کرد.

معاون رییس جمهور گفت: در این حرم انسان‌ها و خانواده‌هایی حضور داشتند که برای نماز آماده می‌شدند و در حال عبادت بودند، در همین جمعیت یک نفر که مسئولیت رسمی امنیتی هم نداشت جانش را به خطر انداخت و فرد تروریست را مهار کرد. این گونه انسان‌ها را باید به جامعه شناساند و به یک قهرمان تبدیل‌شان کرد. اگر چنین شخصی یعنی خادم حرم شاهچراغ اقدامی نمی‌کرد و جلوی تروریست را نمی‌گرفت چه می‌شد؟ آن تروریست ۲۴۰ فشنگ داشت و تعدادی بسیار از زائران و خانواده‌ها دچار مشکل و فرزندانی بی سرپرست می‌شدند یا جان خود را از دست می‌دادند اما این خادم با ایثارگری عقلانی، با تدبیر و اقدام به موقع، شجاعانه ایستاد و با فرد تروریست درگیر شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ما به چنین افرادی در سیل، زلزله، آتش سوزی و سایر بحران‌ها نیاز داریم، بیان کرد: مانند علی لندی که نماد از خودگذشتگی است که برای نجات جان دیگری خود را به خطر انداخت. هیچ ما به ازای مادی برای این ایثارگری‌ها نمی‌توانیم داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha