کد خبر: 202656
۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
بودجه ۱۴۰۲ جوابگوی حل مشکلات جاری کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۲ جوابگوی حل مشکلات جاری کشور است، گفت: البته باید سازمان برنامه و بودجه نسبت به حل تاخیر و تخصیص اعتبارات رویه خود را تغییر دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از نمایندگان، محمدباقر قالیباف در جمع بندی مسائل طرح شده گفت: نخستین توقع مجلس از رییس سازمان برنامه و بودجه این است که قانون مجلس که بعد از فراز و فرودهای بسیار مصوب شده و به تایید شورای نگهبان می‌رسد، اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بیشتر دستگاه‌های پیش از این گله مند بودند که جداول بودجه را ندارند درحالی که باید زودتر این جداول و دیگر موارد به آنها می رسید. همچنین در تبصره ۱۹ قانون بودجه که موضوعات مهمی دارد از جمله اینکه مدیریت مالی دستگاه‌ها به صورت سامانه انجام شود تا دستگاه‌های سیاستگذار از طریق سامانه واحد امور را پیش ببرند، این موضوع محقق نشده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه برنج، گندم و چای به ویژه در استان‌های شمالی گفت: نمایندگان در حوزه واردات برنج و قیمت گذاری آن بحث دارند و در بخش گندم اشاره کردید که مجلس در تبصره ۱۴ به صورت ناتراز این موضوع را مصوب کرده است. در حالی که طبق لایحه دولت، ۶۵۹ هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است و مجلس عین این رقم را برای سازمان برنامه و بودجه تصویب کرده است بدون اینکه یک ریال آن را جا به جا کند.

قالیباف تصریح کرد: مجلس عین رقم گندم و عین رقم در نظر گرفته شده در تبصره ۱۴ را برای سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب کرد ولی شما مجلس را محکوم به ناترازی می کنید که درست نیست.

وی با بیان اینکه دولت حق دارد برای بودجه ۱۴۰۲ اصلاحیه به مجلس ارسال کند، گفت: بنده شخصا جنابعالی را دعوت کردم و تاکید شد که اکنون زمان ارائه لایحه اصلاحی به مجلس نیست و شما هم قبول کردید تا بعد از تصویب برنامه هفتم و اعمال تغییرات آن، اصلاحیه بودجه را انجام دهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به رغم اینکه پیشنهاد بنده را قبول کردید ولی باز اصرار به ارائه لایحه اصلاحی بودجه دارید. از طرفی در این اصلاحیه در ماده (۱) از مجلس خواستید موافقت کند که ۱۵ میلیارد یورو به صورت تهاتر به هر سازمانی پرداخت شود که این اشکال دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی از نمایندگان گله‌مند هستند به این دلیل است که قانون به درستی اجرا نشده است. به عنوان نمونه در تبصره ۱۸ در موضوع اشتغال فقط ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص دادید. همچنین در تامین دارو مشکلات جدی داریم. اما معتقدیم این بودجه قابلیت حل مسائل گفته شده را دارد و باید سازمان برنامه و بودجه نسبت به حل تاخیر و تخصیص اعتبارات رویه خود را تغییر دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha