انعقاد قرارداد ۶۷۰ نمونه خون بند ناف در کرمان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به فعالیت‌ های بانک خون بند ناف استان کرمان تصریح کرد: از تیر ماه سال گذشته تاکنون انعقاد قرارداد بیش از ۶۷۰ نمونه خون بند ناف در کرمان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی بازمانده در دیدار با مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، به فعالیت‌ های بانک خون بند ناف استان کرمان اشاره و تصریح کرد: از تیر ماه سال گذشته تاکنون انعقاد قرارداد بیش از ۶۷۰ نمونه خون بند ناف در کرمان انجام شده است.

وی با توجه به اینکه سلول‌ های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌ های مزمن و حاد هستند، امیدواریم با اقدامات گسترده و آشنایی مردم با فواید ذخیره سازی این خون، شاهد استقبال بیشتر هم استانی‌های عزیز در این زمینه باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه دانش سلول‌ های بنیادی تحولی در علم پزشکی ایجاد کرده، گفت: ترغیب خانواده‌ ها به ذخیره سازی یا اهداء سلول‌ های بنیادی در واقع به عنوان بیمه سلامتی است.

بازمانده اظهار داشت: از جمله بیماری هایی که با استفاده از سلول‌ های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند، می توان به اختلالات سلول‌ های بنیادی، بیماری‌ های نقص در تولید لنفوسیت‌ ها، ناهنجاری‌ های ارثی گلبول‌ های قرمز، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، نقص ارثی پلاکتی، اختلالات پلاسماسل و … اشاره کرد.

وی به فعالیت کلینیک دندانپزشکی جهاد دانشگاهی استان کرمان، واقع در خیابان شهید باهنر جنب کوچه ۱۴، اشاره و خاطرنشان کرد: این کلینیک با پرسنل مجرب و کارآزموده، خدمات با کیفیت همچون کامپوزیت ونیر و لامینت، جرمگیری و سفید کردن دندان، پروتزهای دندانی(ثابت و متحرک)، ارتودنسی و ایمپلنت، عصب کشی، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، ترمیم زیبایی دندان و … ارائه می دهد؛ که خوشبختانه مورد استقبال همشهریان عزیز واقع شده است.

جهاد دانشگاهی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha