تولید بیش از یک هزار و ۶۰۰ محصول فناورانه توسط محققان نانویی

دبیر ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو گفت: حدود یک هزار و ۶۰۰ محصول فناوری در کشور توسط محققان نانویی تولید می‌شود.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو اظهار کرد: ۲۲ سال تلاش شده تا المپیاد دانش آموزی به اینجا رسیده است.

وی افزود: رتبه‌های برتر این دوره از بین ۴ هزار دانش آموز انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: رتبه‌های برتر باید کار کنند که آیندگان بتوانند راحتر رو به جلو پیش بروند. زمانی کل استادانی که مبانی نانو را می‌دانستند در سال ۱۳۸۰فقط هشت نفر بودند تا به امروز که حدود ۴۰ هزار نفر محقق کارشناسی ارشد، دکتری، در حوزه نانو داریم که کار کارشناسی کردند.

احمدوند بیان کرد: یک میلیون ۶۰۰ هزار دانش آموز در طول این چند سال با حوزه نانو آشنا شدند. بیش از ۳۰۰ شرکت که محصولات مبتنی بر نانو تولید می‌کنند حدود یک هزار و ۶۰۰ محصول فناوری در کشور تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: شرکت‌های فعال در حوزه نانو مشکلات کشور را برطرف می‌کنند. در سال‌های گذشته حدود ۵۰ نوع نانو کاتالیز توسط محققان کشور توسعه پیدا کردند و در صنایع استفاده شدند.

وی ادامه داد: اگر این محصولات نانو در سال‌های گذشته توسعه نیافته بودند بسیاری از صنایع دچار مشکل می‌شد به دلیل اینکه صنایع نمی‌توانستند این محصولات را با توجه به شرایط تحریم وارد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha