ایراد اصلی جامعه امروزی ما نداشتن حسن ظن به خدا است

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین گفت: ایراد اصلی جامعه امروزی ما نداشتن حسن ظن به خدا است، حسن ظن به خدا در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود و او کدخدایی در دنیا نمی‌ شناخت و بالاترین قدرت را خدا می‌ دانست .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار حسین معروفی در مراسم افتتاحیه دوره دوم راویان مکتب شهید سلیمانی تحت عنوان روایتگران پیشرفت که در دانشگاه هایتک ماهان برگزار شد؛ اظهار کرد: پنج گذشت در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود و او را به شخصیت تراز انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

وی افزود: اولین گذشت، گذشت از گناه بود، این شهید طهارت داشت و اهل گناه نبود، برای طهارت او ایمانش حقیقی بود و حسن ظن به خدا داشت.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین گفت: ایراد اصلی جامعه امروزی ما نداشتن حسن ظن به خدا است، حسن ظن به خدا در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود و او کدخدایی در دنیا نمی‌ شناخت و بالاترین قدرت را خدا می‌ دانست .

سردار معروفی ادامه داد: هیچ فرماندهی همچون حاج قاسم اقتدار نداشت، او اهل گریه و بکاء بود و من بارها در طول جنگ و بعد از جنگ، با صدای گریه او برای نماز بیدار شدم.

وی اضافه کرد: چند مولفه شاخص ایمان واقعی، بصیرت، صبر، ولایت باوری ، صدق و اخلاص در وجود سردار سلیمانی نهادینه شده بود، اما سوال این است؛ ایمان واقعی چیست؟ همان حسن ظن به وعده‌های الهی است.

این مقام نظامی تصریح کرد: حاج قاسم همان کاری را که با امام دیروز(امام خمینی ره) شروع کرده بود با امام حی(امام خامنه‌ای) نیز ادامه داد و با همین نگاه در مسیر ولایت گام برداشت و تکیه گاهش خداوند بود.

سردار معروفی افزود: توکل و توسل واقعی شهید سلیمانی از اثرات حسن‌ ظن او بود و هرگز در طول خدمت ۴۰ ساله‌ اش تغییر نکرد، و گریه در نماز شب حاج قاسم از زمان رزم در دفاع مقدس تا زمان شهادت هیچ تغییری نداشت.

وی؛ بصیرت شهید سلیمانی را همچون عباس بن علی برشمرد و گفت: عباس سرّ است و در کربلا و فاصله بین‌ الحرمین شاهدیم که هرکس می‌ خواهد به حسین برسد؛ باید از عباس بگذرد، زیرا وفا ادب و بصیرت به امام حسین تنها به این برادرش که مقام معصومیت گرفته است، تعلق دارد.

معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: قدرت شما جندالله جذب مغناطیسی شماست و نباید بزارید دشمن آن را از بین ببر و سردار سلیمانی این جذبه مغناطیسی را داشت و امروز وجود عکس وی در منازل شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان به عنوان یک قهرمان شاهد این مدعاست.

سردار معروفی تاکید کرد: دو پایه بصیرت که شامل امام‌ شناسی و دشمن‌ شناسی است؛ را عباس بن علی داشت. پس سردار سلیمانی این دو اصل را مبنا قرار داد و در خود نهادینه کرد و هرگز از مسیر ولایت خارج نشد.
وی افزود: نقشه‌ های راه امام خامنه‌ ای را باید با مولفه امام‌ شناسی جلو برد؛ نه با نگاهی که برآمده از سیاست‌ زدگی و حزب است.

معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دستاوردهای امروز ملت و مدیریت دین در کشور توسط امام امت، اجازه نمی‌ دهد دشمن هیچ غلطی بکند؛ که اگر جسارتی کند همانجا را گورستان آنها خواهیم کرد.

سردار معروفی؛ بیان کرد: شهید سلیمانی آنچه امامین انقلاب تدوین کرده بودند را گسترش داد و در قالب گردان‌ های مختلف در اقصی نقاط جهان آن‌ ها را پایه‌ گذاری کرد و همین‌ ها بسترساز ظهور هستند.

وی ادغان داشت: دشمن به دنبال انشقاق قومی و مذهبی است و با تمام تلاشش در تبلیغ برای نیامدن مردم به عزاداری دهه اول محرم ، رویش حضور امسال در تاسوعا و عاشورا بیش از همیشه بود .

معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: با نگاه ولایی در مکتب اهل بیت، می‌ توان رویکرد اعتقادی حاج قاسم را لمس کرد و این در سخنان اسماعیل هنیه که وی را شهید قدس نامیده بود کاملا مشهود است.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: امروز در بسیج برای تدوین مکتب در حال برنامه‌ریزی و کار هستیم؛ که روایت پیشرفت یکی از این قطعه در بستر سازی آموزش نظامات مکتب حاج قاسم است؛ که مثلث سه ضلعی به اضلاع، زیبایی اندیشه در عمل، حی بودن خون شهید سلمیانی و رفاقت در جبهه حق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha