بیش از ۹ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در زنجان نشان دار شدند

مدیرکل بیمهسلامت استان زنجان،گفت: با اجرای طرح حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت همزمان در سطح کشور ، ۹ هزار و ۳۸۴ بیمار مبتلا به ۱۰۷ بیماری در سطح استان شناسایی و نشان‌دار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجانسعید کرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل با اشاره به اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهار و پنج جهت برقراری بیمه رایگان بیمه سلامت، اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص دولت در سال گذشته بیمه رایگان برای سه دهک درآمدی بود که در سال جاری نیز ۲ دهک درآمدی نیز اضافه شد و برای دهک های درآمدی ۶ تا ۹ نیز تخفیف های قابل توجهی لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت حق سرانه بیمه دهک ۶ از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، دهک هفت از ۴۰ به ۳۰ درصد، دهک هشت از ۶۰ به ۴۰ درصد و دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، با اشاره اینکه در سال جاری تمدید اعتبار بیمه ها بصورت سیستمی برای بیمه شدگان روستایی، مددجویان کمیته و بهزیستی انجام شده است، افزود: همچنین صدور بیمه نامه بستری یا گواهی بستری برای افراد مجهول الهویه در بیمارستان ها توسط این اداره کل انجام می شود.

کرمی با بیان اینکه طبق قانون بایستی کلیه ارائه دهندگان خدمات حرف پزشکی باید با بیمه های پایه قراداد داشته باشند، بیان کرد: طی پیگیری ها انجام شده قبل از صدور و تمدید پروانه عقد قراداد با بیمه های پایه صورت گیرد که برای سهولت این اقدام امکان عقد قراداد غیر حضوری در سامانه مربوطه فراهم شده است.

وی با اشاره به بازدید های نظارتی این اداره کل در سال جاری گفت: ۶۰ بازدید نظارتی در خصوص اجرای طرح دارویار و ۱۱۵ مورد بازدید نیز برای اجرای دستورالعمل بیماران خاص و صعب العلاج انجام شده است.

این مسئول همچنین با اشاره به رتبه بندی سالانه  پزشکان و موسسات طرف قرار داد در سال جاری بیان کرد: از ۴۱۵ مرکز مشمول رتبه بندی، ۲۷۸ موسسه در رتبه (A)، ۹۷ موسسه موسسه و مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی در رتبه (B)، هشت مرکز در رتبه (C) و یک مرکز در رتبه (D) قرار گرفتند.

کرمی همچنین در ادامه از تمدید مهلت اتمام طرح پزشک خانواده شهری در بیمه سلامت خبر داد و گفت: این مهلت تا پایان سال تمدید شد تا از اقدامات موازی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت همزمان در سطح کشور در قالب تشکیل صندوق در حال انجام است اظهار کرد: در این طرح ۹ هزار و ۳۸۴ بیمار مبتلا به ۱۰۷ بیماری در سامانه‌ها شناسایی و نشان‌دار شدند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha