«سجام» سامانه ثبت گزارش‌ های مردمی از هنجارشکنی‌ ها

رئیس قرارگاه حجاب و عفاف و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان؛ گفت: سامانه جامع ارتباطات مردمی «سجام» گزارش‌ های مردمی در خصوص بدحجابی و هنجارشکنی را ثبت می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی قویدل در جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان کرمان؛ گفت: معرفی و اطلاع‌ رسانی سامانه «سجام» برای رفع دغدغه‌ های مردمی در خصوص موارد بدحجابی و هنجارشکنی‌ ها را یک نقطه مثبت روانی‌ برای جامعه دانست و بر آن تاکید کرد.

وی با معرفی سامانه جامع ارتباطات‌ مردمی «سجام»، افزود: این سامانه با تاکید براساس سند تحول و تعالیم دستگاه قضائی و سایر اسناد بالادستی در قوه قضائیه راه‌ اندازی شده و مردم می‌ توانند از طریق تلفن همراه به راحتی در این سامانه ثبت‌ نام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، بیان کرد: مردم می‌ توانند در سامانه ‌به دو صورت ‌بدون نام و صرفا برای ثبت گزارش و دوم به عنوان دیده‌ بان پیشگیری، عضو این سامانه شوند.

قویدل تصریح کرد: تمام گزارش‌ ها و هویت گزارش‌ دهنده‌ ها در این سامانه محرمانه بوده و صرفا از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موضوع پیگیری می‌ شود و در صورت نیاز به دستگاه‌ های مربوطه و دادستان‌ های سراسر استان ارجاع می‌ شود.

وی با اشاره بر اینکه در استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر عضو این سامانه هستند و تاکنون بیش از ۳ هزار گزارش ثبت شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان با ورود به سامانه www.sajam.scpd.ir می‌ توانند هر نوع گزارش در خصوص جرائم و تخلفات و فساد اداری و موضوعات مربوط به بدحجابی و هنجارشکنی را ارائه داده و با دریافت کد رهگیری نتیجه گزارش خود را پیگیری کنند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha