سویه جدید کرونا منجر به افزایش مبتلایان کووید در انگلیس شده است

سویه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس در حال گسترش است و اخیرا منجر به یک مورد ابتلا در بین هر هفت مورد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) این زیرسویه که با نام علمی EG.۵.۱ شناخته می‌شود از زیرشاخه‌های سویه امیکرون کرونا است.

مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کرده‌اند که به دلیل افزایش موارد ابتلا به این زیرسویه در سطح بین المللی به ویژه در آسیا، شیوع آن را در این کشور زیر نظر داشته‌اند و این زیرسویه در تاریخ ۳۱ ژوئیه به عنوان یک گونه کرونا طبقه بندی شده است.

آخرین داده ها نشان می دهد که اکنون این زیرسویه از ویروس کرونا، عامل ۱۴.۶ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ در انگلیس است.

همچنین به نظر می رسد که این زیرسویه به سرعت در حال گسترش است و می تواند یکی از دلایل افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید۱۹ و بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به این بیماری در انگلیس باشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز حدود دو هفته پیش ردیابی زیرسویه EG.۵.۱ را آغاز کرده است.

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز در این باره گفت: سازمان جهانی بهداشت همچنان به افراد در معرض خطر توصیه می‌کند در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده نمایند، دزهای یادآور واکسن کرونا را در صورت نیاز دریافت و از تهویه کافی در هوای داخل خانه اطمینان حاصل کنند.

سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha