ابتلای ۴۰ نفر به مالاریا در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۰ نفر در کل استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا و همه آن‌ ها درمان شده‌ اند؛ اما این بیماری هنوز ریشه کن نشده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی درباره وضعیت بیماری مالاریا در استان کرمان اظهار کرد: افرادی که در این استان به بیماری مالاریا مبتلا شده‌ اند؛ همگی سابقه سفر یا اقامت در نواحی جنوب شرق کشور و مناطق مرزی مشترک با پاکستان را داشته‌ اند و موردی که در داخل استان به این بیماری مبتلا شده‌ باشد، نداشته‌ ایم.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به مالاریا؛ بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۴۰ نفر در کل استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا و همه آنها درمان شده‌ اند و خوشبختانه هیچ فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری در این بازه زمانی نداشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: متاسفانه وضعیت مالاریا در دو سال اخیر به دلیل باران‌ های مونسونی(باران‌ های شدید باعث تشکیل باتلاق و محیط مناسب برای رشد و تکثیر پشه ناقل بیماری مالاریا به نام‌ پشه آنوفل می‌ شوند)، حاد شده و مالاریا دوباره شعله‌ ور شده است.

دکتر صحبتی تاکید کرد: همه افراد مبتلا به مالاریا در استان کرمان سابقه سفر به مناطق مرزی شرق کشور را داشته‌ اند؛ گفتنی است بسیاری از بیماران سفرهای شغلی یا ماموریت کاری به مناطق مرزی داشته‌ اند.

وی خطاب به پزشکان تاکید کرد: همکاران محترم تصور ننمایند که مالاریا ریشه کن شده و حتما از بیمارانشان شرح حال دقیق بگیرند و آیا اینکه سابقه سفر به مناطق آلوده مالاریا داشته‌ اند یا خیر؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که تشخیص و درمان مالاریا کاملا رایگان است، به مردم توصیه کرد: اگر سابقه اقامت یا مسافرت به مناطق شرقی کشور داشته و پس از یک یا دو هفته دچار تب و لرز شده‌اند، حتما به پزشک مراجعه و اعلام کنند که به مناطق آلوده سفر داشته‌ اند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha