اتحادیه اروپا تحریم‌های ضد روسی را افزایش داد

اتحادیه اروپا از تشدید مجازات‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه خبر داد و ۷ فرد و ۵ نهاد را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)اتحادیه اروپا روز جمعه از تشدید مجازات‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه خبر داد و ۷ فرد و ۵ نهاد را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بر اساس بیانیه شورای اتحادیه اروپا، این تحریم‌ها شهروندان و نهادهایی را که گفته می‌شود در کمپین دستکاری اطلاعات موسوم به "اخبار معتبر اخیر" (RRN) نقش داشتند، هدف قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده است که "این دستکاری اطلاعات هماهنگ و هدفمند بخشی از کمپین ترکیبی گسترده‌تر روسیه علیه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن است".

تحریم‌های جدید شامل منبع رسانه‌ای آنلاین "اینفوروس" InfoRos، سازمان غیرانتفاعی و خودمختار "دیالوگ" Dialogue، مؤسسه "دیاسپورای روسیه"، آژانس "طراحی اجتماعی" و مؤسسه "فناوری‌های ملی ساختاری" و همچنین دو شرکت فناوری اطلاعات روسی که گفته می‌شود و نمایندگان آن‌ها در کمپین RRN دخیل هستند.

پیش از این در ماه جاری میلادی، مقامات اتحادیه اروپا ۱۸ فرد و ۵ نهاد را که متهم به خشونت مبتنی بر جنسیت هستند به فهرست تحریم‌ها اضافه کردند.

بر اساس این گزارش، بروکسل همچنین محدودیت‌های چندین بخش از اقتصاد روسیه را تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ تمدید کرده است.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، حدود ۱۸۰۰ شخص حقیقی و حقوقی روسی را تحریم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha