این ۷ عادت غذایی ساده «ضد سکته» هستند!

جدیدترین تحقیقات نشان داده افرادی که بیشترین خطر ژنتیکی و یا بدترین سلامت قلبی را داشتند با رعایت این عادات غذایی تا ۲۵ درصد از خطر سکته مغزی دور شده‌اند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)جدیدترین تحقیقات نشان داده افرادی که بیشترین خطر ژنتیکی و یا بدترین سلامت قلبی را داشتند با رعایت این عادات غذایی تا ۲۵ درصد از خطر سکته مغزی دور شده‌اند.

به نقل از دیلی میل، به گفته محققان دانشگاه تگزاس رعایت ۷ عادت غذایی خطر سکته مغزی را به نصف کاهش می‌دهد. این محققان در هیوستون ۱۱۵۰۰ میانسال را در آمریکا به مدت ۳۰ سال زیر نظر گرفته و بررسی کردند چگونه سبک زندگی بر خطر سکته مغزی تاثیر می‌گذارد.

عادت‌ها توسط انجمن قلب آمریکا ابداع شده و Life`s Simple 7 نام گذاری شده است.

اگرچه از آن به عنوان هفت عادت فهرست شده، اما تنها ۴ عامل قابل تغییر است و ۳ مورد دیگر یعنی حفظ فشارخون طبیعی، کنترل کلسترول و کاهش قند خون روی حفظ سلامت اثرگذار هستند.

این ۷ عادت به شرح زیر است:

حفظ رژیم غذایی خوب

ورزش منظم

سیگار نکشیدن

کاهش وزن

حفظ فشار خون نرمال

کنترل کلسترول

کاهش قند خون

طبق آمار در آمریکا سالانه ۸۰۰ هزار نفر سکته مغزی کرده که در این میان ۱۳۷ هزار جان می‌سپارند. در انگلیس نیز سالانه ۱۰۰ هزار سکته مغزی رخ داده که جان ۳۸ هزار نفر را می‌گیرد و به چهارمین قاتل بزرگ انگلیس معروف است.

به هر حال فعال بودن، بهتر غذا خوردن و کاهش وزن همگی خطر سکته مغزی را کاهش داده و ۴ عادت دیگر بدون در نظر گرفتن ژن، خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهند.

طبق مطالعه مذکور، پیروی از این عادت‌های غذایی نزدیک به ۶ سال زندگی بدون سکته را افزایش می‌دهد.

همچنین طبق این مطالعه، افرادی که بیشترین خطر ژنتیک و بدترین سلامت قلب را داشتند با رعایت ۷ عادت غذایی تا ۲۵ درصد خطر ابتلا به سکته مغزی در آن‌ها کاهش یافت و در سایر افراد تا ۴۳ درصد کاهش خطر به دست آمد.

بهترین افراد بررسی شده به عنوان سالم‌ترین افراد با ۶ درصد سکته مغزی، کمترین خطر را داشته و افرادی که کمترین عادت غذایی را دنبال می‌کردند تا ۵۷ درصد سکته مغزی را تجربه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha