رشد ۲۴ درصدی تولید جوجه یک روزه در کشور از ابتدای امسال

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: تولید جوجه یک روزه در فروردین ۱۰۷ میلیون جوجه، اردیبهشت ۱۱۳میلیون، خرداد ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار، و تیرماه ۱۳۳میلیون بوده که با اعلام پشتیبانی خرید، می توان به افزایش این روند امیدوار بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: در جلسه قرارگاه امنیت غذایی معاونت توسعه بازرگانی مصوب شد تا با توزیع روزانه سویا بخشی از مطالبات ماه های گذشته وصول و اطمینان خاطری در تولید جوجه ریزی بوجود آید.

محمدرضا صدیق پور افزود: توزیع روزانه 14 هزارتن سویا قابل ملاحظه بوده و بیشتر از میزان مصرف ماهانه است ولی با توجه به تاخیر در تامین ارز ماه های قبلی این روند کند شده بود که با پیگیری وزارت جهاد و بانک مرکزی و قرارگاه امنیت غذایی، مساله به سرانجام رسید که امیدواریم در تامین نهاده ها و تولید مثمرثمر باشد.

صدیق پور گفت: شرایط سختی بر واحد های تولید جوجه حاکم بوده و اگر به موقع رسیدگی انجام نشود شرایط پایان سال گذشته تکرار خواهد شد و همکاران ما نمی توانند به کارادامه دهند.

وی با بیان شرایط سخت سال گذشته بیان داشت: با پیگیری های وزیر جدید و برگزاری جلسات متعدد روزانه مشکلات در حال رفع شدن است به طوری که تولیدات در فروردین 107 میلیون جوجه، اردیبهشت 113میلیون، خرداد 125 میلیون و 500 هزار، تیرماه 133میلیون روند افزایشی داشته است (رشد 24 درصدی از ابتدای سال) که با اعلام پشتیبانی خرید، می توان به افزایش این روند امیدوار بود.

صدیق پور افزود: امیدواریم از تجربه سال گذشته درس بگیریم و به واردات سامان ببخشیم چون تولیدکنندگان علیرغم همه مشکلات پای کار هستند و سفره 8هزار تنی روزانه مردم را تامین می کنند؛ فقط نیازمند مدیریت و حمایت بیشتر نهادهای مسئول هستند.

وی مشکل تامین نهاده سویا را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری های بین دستگاهی و تامین به موقع ارز و سامان بخشی به واردات دو نهاده مهم سویا و ذرت، از تولیدکنندگان حمایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha