کد خبر: 201850
۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
جنگنده‌های آمریکا به خلیج فارس رسیدند

در بحبوحه توقیف چندین‌باره کشتی‌ها و نفتکش‌ها در تنگه هرمز، جت‌های اف۳۵ آمریکایی وارد خاورمیانه شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که یک اسکادران از اف۳۵ لایتنینگ ۲ نیروی هوایی ایالات متحده با کمک به هواپیماهای اِی۱۰ و اف۱۶ که هم‌اکنون در تنگه هرمز مشغول گشت‌زنی هستند، وارد منطقه فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) شد. به ادعای فاکس‌نیوز، این اقدام پس از تلاش‌های ایران در اوایل ماه جاری برای توقیف نفتکش‌ها در این تنگه صورت می‌گیرد که با واکنش نیروی دریایی ایالات متحده نیز مواجه شد.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای در همان زمان مدعی شده بود: «نیروی دریایی ایران چندین‌بار برای توقیف نفتکش‌های تجاری اقدام کرده و نیروی دریایی ایالات متحده فوراً واکنش نشان داد و از توقیف آن‌ها جلوگیری کرد».

یک مقام دفاعی در اعلام این خبر به آسوشیتدپرس گفت که ارسال اف۳۵ برای افزایش حضور نظامی ایالات متحده و پوشش هوایی برای کشتی‌هایی که در منطقه حرکت می‌کنند طراحی شده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی، جت‌های اف۳۵ قدرت نیروها در منطقه را افزایش داده و به ایالات متحده اجازه می‌دهد که در صورت لزوم در حریم هوایی منطقه درگیری پرواز کند.

این جنگنده‌ها همچنین برای کمک به عملیات‌ها علیه داعش در نیز دسترس خواهند بود. نیروی هوایی آمریکا ادعا کرده: «این استقرار نشان‌دهنده تعهد ایالات متحده برای تضمین صلح و امنیت [ادعایی] در منطقه، از طریق حمایت دریایی و حمایت از مأموریت پایدار ائتلاف برای شکست داعش در سوریه است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha