جلسه شورای اقامه نماز خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار شد

جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، استاندار، مدیران استانی در سالن جلسات استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، استاندار، مدیران استانی در سالن جلسات استانداری تشکیل شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور با تفسیر سوره عصر یادآور شد: نماز و قرآن با واژه ذکر بیان شده اگر بر نماز و قرآن تکیه نکنیم زندگی دچار بحران خواهد شد.

وی در ادامه به احیا مساجد و رفع کمبود آن در مناطق شهری و روستایی تاکید و به آموزش مهارت تبیین، تبلیغ و معارف دین به طلاب یا با نسلی که روبرو هستیم توجه بیشتری باید شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: با همکاری امورمساجد و اوقاف درصدد هستیم نیازهای شهر و روستا به مسجد شناسایی، با حمایت و مشارکت مردمی اقدام جدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: به دلیل افزایش استفاده از وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی به مشهدالرضا تلاش داریم نمازخانه ها و مساجد میان راهی را برای زائرین ارتقا دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا دبیر شورای اقامه نماز خراسان رضوی پیشنهاداتی در خصوص جانمایی محل مناسب برای اقامه نماز در پروژه های اداری و عمومی، پوشش بیشتر آموزش معارف نماز به کارمندان، استفاده کامل از راهنماز در ثبت اطلاعت از مساجد میان راهی، اجرای طرح مسجد و مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و توسعه بیشتر گفتمان نماز و زیارت خانواده جهت پرسنل هتل ها ارائه کرد.

در پایان و در جمع بندی پیشنهادات و نظرات، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ضمن خیرمقدم و تشکر از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد: در ادارات و دستگاه‌ های مختلف غفلت‌ هایی درمورد نماز صورت می گیرد که بخشی از آن‌ ها قابل توجیه و تعداد زیادی از آن‌ ها غیر قابل قبول است، غفلت‌ هایی که دستگاه‌ های مربوطه باید به آن‌ ها از طرق‌ مختلف تذکر بدهند و تلاش کنند تا اقامه نماز به شکل مرتب در ادارات انجام شود.

وی اظهار کرد: موضوع کمبود مسجد در مناطق نیازمند پیگیری شود و رابطه بین مدرسه و مسجد از دیگر موردی است که در این شورا باید برای گسترش آن در سال تحصیلی جدید تلاش کنیم.

یعقوبعلی نظری افزود: پیشنهادات مطرح شده توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت و ستاد اقامه نماز بررسی و کارشناسی گردد و نکات مهم در امرنماز در جلسه شورای اداری یادآورشود.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: نسبت به موضوع گفتن اذان زنده و تعطیلی بازار به هنگام وقت نماز فرهنگ سازی، برنامه ریزی و اصولی پیگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha