«آسمان دوست داشتنی» ایران راهی ایتالیا شد

پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» به نویسندگی و کارگردانی امیر مهران از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فینالیست سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی «کارتون کلاب» کشور ایتالیا شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)جشنواره «کارتون کلاب» یکی از شناخته ‌شده‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی سینمای ایتالیاست که به انیمیشن اختصاص دارد.

امسال در بخش مسابقه این جشنواره فیلم‌های انیمیشن کارگردانان حرفه‌ای، شرکت‌های سازنده ایتالیایی و خارجی و استودیوهایی که یک نمای کلی از روند رو به رشد صنعت انیمیشن و پیشرفت در تکنیک‌های انیمیشن دارند، انتخاب شده بودند.

بر همین اساس «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری، «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران و «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی پویانمایی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند که در این جشنواره حضور داشتند.

پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» یک اثر درام است که به موضوع جنگ می‌پردازد و زمان آن ۱۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه است.

جشنواره فیلم‌های کارتونی «کارتون کلاب» در سال ۱۹۹۵، آغاز به کار کرد و یک‌سال بعد به‌صورت بین‌المللی برگزار شد.

این جشنواره با بیش از ۳۰۰ فیلم کوتاه انیمیشن از ۵۰ کشور در سراسر جهان به یک رویداد بزرگ تبدیل شده است و جوایز مختلفی را به بهترین انیمیشن‌های کوتاه تولید شده در جهان با حضور صدها مهمان ایتالیایی و خارجی اهدا می‌کند.

سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی کارتون کلاب از ۱۹ تا ۲۵ تیر (۱۰ تا ۱۶ جولای) در شهر ریمینی ایتالیا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha