انعقاد تفاهم نامه همکاری منابع طبیعی  با سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

مشارکت در فرهنگ سازی، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی چهار ساله از بندهای این تفاهم نامه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی منعقد گردید.

محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: روحانیت معزز نقش بی بدیلی در زمینه های اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و زیستی مردم ایفا می کنند و با توجه به مقبولیت و نفوذ اجتماعی ، می توانند با آگاه سازی مردم از طریق آموزش ، تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ منابع طبیعی داشته باشند.

فنودی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را همکاری در زمینه های فرهنگی ، تبلیغی و ترویجی با بسیج کلیه منابع و امکانات تحت اختیار طرفین از جمله وجود مبلغین، تشکل های دینی، کانونهای فرهنگی تبلیغی، موسسات ، خانه های قرآنی و گروه‌های جهادی با استفاده از تجربه و تخصص کارشناسان منابع طبیعی در راستای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و همچنین مردمی سازی تصدی گری دولت با تاکید بر عملیاتی نمودن برنامه اقدام ملی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی چهار ساله دانست .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: با توجه به وسعت اراضی ملی در استان پهناور خراسان رضوی حفاظت از این اراضی تنها با مشارکت آحاد جامعه امکان پذیر است و روحانیت معزز می توانند در جلب این مشارکت تاثیر شگرفی در راستای حفظ منابع طبیعی و سرمایه های خدادادی کشورمان داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار نمود: با توجه به توصیه های دین مبین اسلام به اهمیت درختکاری ، مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در بحث فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم را ضروری دانست .

شایان ذکر است عضویت روحانیون در طرح همیار طبیعت منابع طبیعی و آبخیزداری ، برگزاری کارگاه ها و تورهای آموزشی و ترویجی جهت بازدید از پروژه های موفق منابع طبیعی و همچنین اجرای طرح درخت زندگی برای زوج های جوان از دیگر مفاد این تفاهم نامه میباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha