حکمرانی وزارتخانه‌ ای باید به حکمرانی استانی تبدیل شود

وزیر کشور در شورای اداری استان کرمان؛ گفت: حکمرانی وزارتخانه‌ ای را باید به حکمرانی استانی تبدیل کرد و دولت موافق این مساله است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر احمد وحیدی صبح پنج‌شنبه در شورای اداری استان کرمان با اشاره به افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان، اظهار کرد: امکانات و ساختمان‌ ها بهانه‌ ای برای خدمت بهتر به مردم است.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان، گفت: روح این ساختمان‌ ها خدمت به مردم است که بزرگترین عبادت بعد از ایمان به خداست. ساختمان‌ ها شکل می‌ گیرد، که بتوانیم بهتر خدمت کنیم و این توفیق بزرگی است؛ که نصیب مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی شده تا خدمتگذار مردم و خانواده شهدا و همه کسانی باشد که جریان انقلاب را خروشان تحت رهبری معظم انقلاب جلو می‌ برند.
وحیدی گفت: آنچه انجام شده و پیشرفت‌هایی که داشتیم نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، اما با آنچه انتظار داریم فاصله است و باید تلاش کرد.
وی با بیان اینکه مردم مایه افتخار و سربلندی نظام مقدس اسلامی هستند، گفت: با وجود تمام توطئه‌ های دشمن مردم محکم ایستاده‌اند و جریان انقلاب اسلامی را تحت زعامت رهبری جلو می‌ برند؛ انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی بی‌ نظیری در دنیا دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پای تمام ارزش‌ های اسلامی و شعارهای انقلاب ایستاده و انحرافی نداشته است، افزود: توفیق کارگزاری برای خدمت به مردم نعمت بزرگی است؛ که به مدیران داده شده است و باید قدر آن را دانست.

دکتر وحیدی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی مسیر پیشرفت کشور رو به جلو است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال پیش فرمودند؛ که در یک پیچ تاریخی قرار گرفتیم و امروز آثار آن را می‌ بینیم و اکنون به لحاظ فرهنگی امروز جمهوری اسلامی ایران بر همه ارزش‌ ها و شعارهای ۴۴ ساله خود استوار و پایدار ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا رو به افول است و قادر نیست هیچ مسئله‌ ای را در حوزه سیاست برطرف کند، تصریح کرد: کرمان ظرفیت‌ های زیادی دارد و هیچ دلیلی برای معطل ماندن کارها در تهران وجود ندارد.

وزیر کشور، ابراز داشت: تامین مالی نقطه کلیدی در اقتصاد است و باید از ظرفیت‌ های بزرگ خدادادی آن بهره‌ گیری و روش‌ های مختلف تامین مالی را باید پیگیری کرد.

دکتر وحیدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های دانش بنیان تاکید دارند، عنوان داشت: این فعالیت‌ ها ارزش افزوده بیشتری دارد، که باعث توسعه اقتصادی هم می‌ شود.

وی با بیان اینکه بهره‌ وری بسیار مهم است و نقشه بهره‌وری استان باید تهیه شود و بر مدار دانش‌ بنیان فعالیت کرد، اظهار داشت: صندوق پیشرفت و توسعه استان یک ظرفیت خوب است؛ که در بودجه سال‌ های قبل رای نیاورد، اما این صندوق می‌ تواند بسیار موثر باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حکمرانی وزارتخانه‌ ای را باید به حکمرانی استان‌ ها تبدیل کرد و دولت موافق است، تاکید کرد: تفویض اختیارات به توسعه استان‌ ها کمک بزرگی می‌ کند و تجربه آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با مهاجران افغانستانی دستگاه‌ های زیادی داریم که هم مسئولیت دارند و هم مسئول نیستند و باید یک سیاست‌ گذاری واحد با تشکیل یک نهاد مربوطه انجام شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی حاشیه‌ نشینی را با جدیت پیگیری می‌ کنیم و همچنان باید ادامه داشته باشد.

وزارت کشور

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha