کرمان رتبه چهارم استان های کشور در تملک دارائی های سرمایه ای

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان؛ گفت: استان کرمان رتبه چهارم استان های کشور از لحاظ مطلق اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای و رتبه پنجم استان های کشور از لحاظ درصد رشد اعتبارات هزینه ای را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدرضا وحیدی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌ گذاری استان با ارائه گزارشی از تصویر کلی بودجه استان و جایگاه آن در بودجه استان ها و کشور گفت: جمع کل درآمدهای استان در سال جاری ۳۲ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی؛ اعتبارات هزینه ای استان را در سال جاری ۱۷۴۹,۴ میلیارد تومان و جمع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان را با ۳۸,۹درصد افزایش نسبت به سال قبل ۴۳۴۳.۸ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: استان کرمان رتبه چهارم استان های کشور از لحاظ مطلق اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای و رتبه پنجم استان های کشور از لحاظ درصد رشد اعتبارات هزینه ای را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اهم برنامه های استان برای هزینه کرد اعتبارات عمرانی را:

تامین الزامات قانون بودجه سنواتی

تامین تعهدات استانی سفر ریاست محترم جمهور

تامین حقوق نیروهای شاغل در طرح های عمرانی به تعداد ۱۸۰ نفر بار مالی ۳۳ میلیارد تومان

تامین تعهدات پروژه های ماده ۲۳

تکمیل و اتمام پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا و پروژه هایی که در سالجاری به بهره برداری می رسند

و تامین مطالبات پروژه های خاتمه یافته

اعلام نمود.

دکتر وحیدی در بخشی از سخنان خود با تشریح الگوی توزیع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استانی بین شهرستان های استان، تصریح کرد: این بخش از اعتبارات بر اساس متدولوژی تعریف شده با رویکرد کلی کاهش فاصله تدریجی بین شاخص هدف در وضعیت موجود با وضعیت هدف برنامه و سپس تبدیل آن به عملیات و محاسبه اعتبارات لازم در هر شاخص و در هر شهرستان صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ شاخص در بخش ها و فصول مختلف بودجه ای مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به وضعیت هر شاخص در آن شهرستان اعتبارات مربوطه توزیع گردیده است و برای محاسبه شاخص های شهرستانی تلاش گردیده تا ضمن اتکا به آمار و اطلاعات متقن و مستدل، برای کلیه شهرستان ها، از دستگاه های اجرایی سطح استان و ادارات کل و سازمان های مرکزی آمار مذکور جمع آوری گردد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، اظهار داشتک درخصوص آماری که موجود نبوده و یا قابلیت اطمینان کمتری وجود داشته است نیز به آخرین اطلاعات موجود، فصل سرشماری سال ۱۳۹۵، نرخ بیکاری و ... رجوع شده است .

وحیدی؛ همچنین با بیان اینکه تا کنون ۶۵ میلیون و ۸۰۱ ریال از استاد خزانه ابلاغی به استان در سال گذشته جذب نشده، از مدیران دستگاه های اجرایی استان درخواست کرد: جهت جذب این اعتبارات در موعد مقرر اقدامات لازم را معمول دارند.

کرمان رتبه چهارم استان های کشور در تملک دارائی های سرمایه ای

دستگاه های اجرایی استان کرمان ظرف دو ماه بدهی خود را تسویه کنند

استاندار کرمان نیز در جمع بندی مباحث با اشاره به اینکه ۲۵ درصد وصولی حقوق دولتی سهم معادن استان‌ ها، باید برای جبران خسارت جاده‌ ای ناشی از بهره‌ برداری از معادن و فعالیت‌ های صنایع معدنی به استان برگردد، گفت: در این زمینه نمایندگان مجلس باید پیگیری جدی انجام دهند.

محمد مهدی فداکار به بدهی دستگاه‌ های اجرایی به دستگاه‌ های خدماتی نیز اشاره و عنوان کرد: این دستگاه‌ ها مهلت دارند تا دو ماه آینده بدهی خود را تسویه کنند. در خصوص تملک دارایی‌ های استان نیز دستگاه‌ ها باید جدی‌ تر ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ های اجرایی گزارش جذب اعتبارات خود را در جلسه آینده ارائه کنند، بیان داشت: در خصوص جذب تملک دارایی وضعیت بهتر شده اما نیازمند پیگیری بیشتر دستگاه‌ ها هستیم.

استاندار کرمان؛ عنوان کرد: رئیس جمهور در خصوص مولدسازی تاکید داشتند لذا دستگاه‌ها بدون هیچ توجیهی باید این موضوع را پیگیری و انجام دهند.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه؛ سال گذشته استان کرمان بالاتر از تعهدش در حوزه اشتغال عمل کرد، گفت: اولین نکته در بحث اشتغال، حفظ اشتغال و فعال بودن واحدهای موجود است. واحدهای تولید به دلایل مختلفی اعم از برخورد دستگاهی، کمبود منابع، مشکلات مالیات و تامین اجتماعی و غیره با چالش مواجه می شوند که بعضا موجب تعطیلی آنها می‌شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: همه باید مراقبت و کمک کنیم که کارگاه و یا واحد تولیدی تعطیل نشود و اشتغال فعلی از بین نرود.

فداکار ابراز داشت: حفظ وضع موجود راحتر از ایجاد شغل جدید است و همه همت ما باید بر برقرار بودن واحدهای فعلی باشد.

وی در خصوص زنجیره‌ های ارزش پیشنهادی استان کرمان خاطرنشان کرد: در استان زنجیره‌ های ارزش زیادی می‌ توان انتخاب کرد؛ که با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور و کارگروه مربوط به زنجیره‌ های ارزش، دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و خرمای کلوته مصوب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha