کسب رتبه برتر کشوری "رضایت مخاطب" توسط تامین اجتماعی استان کرمان

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در شاخص‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی، ادارات استانی را رصد می‌ کند، اداره کل استان کرمان در عملکرد سه ماهه امسال رتبه اول را در رضایت مخاطب کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود شیخ‌ شعاعی در دیدار با استاندار کرمان؛ از الزام قانونی در تهیه پیوست تامین اجتماعی برای کلیه طرح‌ ها و برنامه‌ های کشور نام برد و گفت: تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه‌ ای کشور با پوشش ۵۳ درصد بیمه‌ شدگان کشور به شمار می‌ رود؛ که این درصد در استان کرمان ۴۹ درصد است و رشد صعودی دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: ۵۵۳ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۴۱۰ هزار نفر بیمه اجباری استان کرمان هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان؛ همچنین به جمعیت ۱۳۲ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی استان کرمان، اشاره و بیان کرد: ۵۴ هزار کارگاه فعال در استان داریم؛ که در مقایسه با سال قبل، تعداد کارگاه‌ ها، یک درصد افزایش یافته است.

شیخ شعاعی با بیان اینکه ۵.۲ درصد تعداد بیمه شده‌های استان کرمان در سال گذشته افزایش دارد، تصریح کرد: ۲۳ هزار کارگاه از بیمه‌ های مشمول کمک دولت است و دولت متقبل شده حق بیمه سهم کارفرمایی را بپردازد و رتبه ۵ کشوری را در این زمینه داریم.

وی ابراز داشت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان ماهانه تعهد استان در قبال بیمه شده‌ ها، مستمری‌ بگیران و بخش درمان است.

مدیر تامین اجتماعی استان کرمان؛ عنوان کرد: ناترازی منابع و مصارف، پایین آمدن ضریب پشتیبانی، استقراض بی‌ رویه از نظام بانکی در دوره‌های پیشین، انباشت بدهی‌های ناشی از تعهدات جاری، لزوم اصلاح در قوانین و مقررات از جمله چالش هایی هستند؛ که سازمان تامین اجتماعی با آن مواجه است.

شیخ‌ شعاعی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ خدمت سازمان تامین اجتماعی در بستر سامانه‌ های غیرحضوری ارائه می‌ شود و در شاخص‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی، ادارات استانی را رصد می‌ کند، اداره کل کرمان در عملکرد سه ماهه امسال رتبه اول را در رضایت مخاطب کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش صندوق بیماران صعب‌ العلاج قرار گرفته است؛ که ۵۵ نوع بیماری مستقیما بیمه شده است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha