ارمنستان مواضع آذربایجان را گلوله‌باران کرد

وب‌سایت خبری «آذِر نیوز» ادعا کرد، نیروهای مسلح ارمنستان در تاریخ ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) از ساعت ۱۷:۱۰ الی ۲۰:۳۰ به وقت محلی مواضع جمهوری آذربایجان در امتداد شهرک حیدرآباد را گلوله‌باران کردند.

وب‌سایت خبری «آذِر نیوز» ادعا کرد، نیروهای مسلح ارمنستان در تاریخ ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) از ساعت ۱۷:۱۰ الی ۲۰:۳۰ به وقت محلی مواضع جمهوری آذربایجان در امتداد شهرک حیدرآباد را گلوله‌باران کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) وب‌سایت خبری «آذِر نیوز» مدعی شد که نیروهای مسلح ارمنستان در خاک جمهوری آذربایجان، جایی که نیروهای صلحبان روسی مستقر هستند، با استفاده از تسلیحات کوچک مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در مناطق "خوجالی" و "خوجاوند" گلوله‌باران کردند.

طبق این گزارش، یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات تلافی‌جویانه مناسبی در تمامی مسیرهای مذکور انجام دادند.

ادعا شده است که پس از اقدام متقابل جمهوری آذربایجان، ارمنستان اقدام خود را فورا متوقف کرده است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور منطقه قفقاز اوایل دهه ۱۹۹۰ در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند و گاها یکدیگر را به گلوله‌باران مواضع خود متهم می‌کنند.

در همین حال متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، حمایت‌های واشنگتن را از مذاکرات میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تایید کرد.

او افزود: فکر می‌کنم که یک توافق صلحی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان احتمالا برقرار شود و من مشتاق گفت‌وگوهای بیشتر در این زمینه در ماه‌های آینده هستم.

این سخنگو در پاسخ به این سوال که آیا دور دیگری از مذاکرات میان ارمنستان-جمهوری آذربایجان می‌تواند به میزبانی واشنگتن در آینده نزدیک برگزار شود، گفت: من چیزی بیش از این نخواهم گفت.

دور قبلی گفت‌وگوها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سطح وزرای خارجه در تاریخ ۲۷ الی ۲۹ ژوئن در واشنگتن برگزار شد.

چند روز پس از این گفت‌وگوها، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان گفت که جلسه جدیدی با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در اواخر ماه جاری میلادی (ژوئیه) در بروکسل خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha