آغاز پذیرش بیماران ترومایی و سکته مغزی در بیمارستان غدیر

معاون درمان دانشگاه از پذیرش بیماران ترومایی، جراحی عروق، مغز و اعصاب و مرکز ۲۴۷ یا سکته مغزی از نقاط مختلف کشور در بیمارستان غدیر خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)رضا زندی با اشاره به اینکه بخش‌های اطفال، پوست و درمانگاه های بیمارستان غدیر پیش از افتتاح اصلی ساختمان در روز عید غدیر، فعالیت خود را آغاز کرده بود، افزود: در روزهای آینده نیز فاز به فاز بخش‌های مختلف بیمارستان با در نظر گرفتن شرایط بیماران در مدار ارایه خدمات قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با افزایش ظرفیت کل تخت‌های بیمارستان به هزار و ۲۰۰ تخت، نوبت دهی سریع‌تر انجام می‌شود و بیماران کمتر در لیست انتظار می‌مانند. تا پیش از افتتاح بیمارستان غدیر، حدود ۵۰ درصد بیماران به صورت الکترونیک پذیرش می‌شدند، در حالی‌که ظرفیت صد درصدی برای پذیرش الکترونیک وجود دارد.

زندی تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد بیماران بیمارستان شهدای تجریش از سایر استان‌ها به صورت الکتیو به این بیمارستان ارجاع داده‌ می‌شدند که این ظرفیت نیز افزایش خواهد داشت.

افزایش ۵۳ درصدی فضای فیزیکی به ازای هر تخت اورژانس

محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پززشکی شهید بهشتی نیز گفت: با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان نسبت به مرکز قبلی، نیاز به تامین نیروی انسانی حس می‌شد که خوشبختانه با انتقال سه بخش به این بیمارستان، تا به امروز حدود ۱۱۵ نفر نیروی پرستاری به مجموعه افزوده شدند.

وی، افزود: متناسب با انتقال سایر بخش‌ها به بیمارستان غدیر تا ۳۰۰ نفر امکان افزایش نیروی انسانی در فاز نخست وجود دارد و یکی از قابلیت‌های قابل توجه این بیمارستان تکنولوژی بی‌نظیر تاسیساتی نسبت به سایر بیمارستان‌های کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه اظهار داشت: افزایش ۵۳ درصدی فضای فیزیکی به ازای هر تخت نسبت به شرایط گذشته در این اورژانس، تکریم ارباب رجوع در بیمارستان غدیر را بی‌نقص می‌کند.

به گفته وی، یکی از قابلیت‌های بالقوه و بالفعل بیمارستان غدیر وجود هلی پورت با امکان انتقال و جابه‌جایی سریع بیمار اورژانسی یا پیوندی از طریق هلی‌کوپتر، به عنوان تنها هلی‌پورت بیمارستانی و امدادی در تهران و با مجوز از سازمان هواپیمایی کشور است.

زندی خاطرنشان کرد: این بیمارستان به ۶ دستگاه ژنراتور برای تامین برق و تصفیه خانه مجهز، بروز و بی‌نظیر در خاورمیانه نیز مجهز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha