کد خبر: 200969
۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
مدرک دانشگاهی باید همراه با مهارت باشد

سخنرانان دوره آمادگی تایید صلاحیت حرفه‌ای متخصصین احیای واحدهای اقتصادی تاکید کردند: اگر مدرک دانشگاهی همراه با «مهارت» و «مشاوره» هم همراه با «علم» نباشد ارزش ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)ولین روز دوره آمادگی تایید صلاحیت حرفه‌ای متخصصین احیای واحدهای اقتصادی امروز یکشنبه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این دوره که به منظور آشنایی و آموزش بیشتر احیاگران با مراحل علمی احیای واحدهای اقتصادی برگزار شد، حسین اقمشه‌ای، اکبر صمدی، سهیل میزانی، محمد علی نوابی، رضا ابیاک مدرس رشته مدیریت دانشگاه تهران و بهزاد هاشمی، محمد علی نوابی و بهزاد هاشمی در مورد معرفی صنعت و زیست بوم احیا در ایران و جهان، فرآیند اضمحلال و ورشکستگی شرکت‌ها، تحلیل کسب کار عارضه یابی و نحوه آماده سازی طرحنامه احیا توسط احیاگر، فرآیند احیا و مدیریت تغییر در واحدهای اقتصادی و بازاریابی، برند و تهیه طرح بازاریابی در فرآیند احیا و قانون تجارت و ورشکستگی و قرارداد نویسی در حوزه احیا نکاتی را عنوان کردند.

حسین اقمشه‌ای با بیان اینکه برای احیای یک واحد اقتصادی در وهله اول باید دلایل رو به افول بودن آن مورد بررسی قرار گیرد، گفت: بسیاری از شرکت‌ها در زمینه مدیریتی مشکلاتی دارند یا برخی از شرکت‌ها سابقه زیاد داشته و به نوعی رو به افول قرار دارند پس باید ابتدا دلایل این افول مشخص شود و در ادامه مراحل بعدی آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

اکبر صمدی نیز برنامه جامع احیا را مشتمل بر ۱۰ مرحله دانست و عنوان کرد: این مراحل از بررسی خلاصه مشکلات شرکت‌ها تا تدوین استراتژی شرکت خواهد بود و احیاگر و احیاجو در مرحله آخر با هم پیمان می‌بندند تا شرکت را از اضمحلال نجات داده و به هدف نهایی که همان سودآوری است برسانند.

در ادامه سهیل میزانی با بیان اینکه بسیاری شرکت‌ها بوده‌اند که اگر امروزه بخواهیم دوران اوج آنها را یادآوری کنیم کسی باور نخواهد کرد، اظهار کرد: مشکلات در تمام شرکت‌ها اعم از کوچک و بزرگ وجود خواهد داشت و دلایل بسیاری نظیر برداشت‌های بی‌حساب از شرکت، درخواست وام با بازپرداخت بالا، عقب افتادن پرداختی‌ها به کارمندان و پیمانکاران و مسائلی از این دست می‌تواند یک شرکت را به افول برساند.

وی ادامه داد: مراحل رسیدن یک شرکت به مرحله احیاجویی از نشانه‌هایی که بروز می‌دهد آشکارا قابل مشاهده است و با بررسی دقیق شرکت‌ها می‌توان وضعیت آنها را از این حیث مورد مطالعه قرار داد.

رضا آبیاک مدرس رشته مدیریت دانشگاه تهران در ادامه این نشست گفت: مدرک دانشگاهی اگر همراه با مهارت نباشد ارزش ندارد و مشاوره هم اگر همراه با علم نباشد آنهم مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و مدیریت شامل علم، مهارت و هنر است، پس یک احیاگر باید ابتدا موضوع مورد احیای خود را مشخص کند.

وی ادامه داد: یک احیاگر نمی‌تواند هم یک کارخانه فولاد را پشتیبانی کند و هم موادغذایی را یا کسی که کارخانجات بزرگ را احیا می‌کند نمی‌تواند با کسب و کارهای کوچک مشورت داشته باشد و هر احیاگری در حوزه تخصصی و وسعت کاری خود باید تلاش کند.

این همایش فردا دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت و کارشناسان درباره آشنایی با قوانین و مقررات کار و تأمین اجتماعی، قوانین مالیاتی و روش‌های تأمین مالی در حوزه احیا، عقود بانکی و انواع قراردادها، نحوه خوانش صورت‌های مالی و تجزیه و تحلیل وضع مالی شرکت‌ها، روش‌های تأمین مالی در صنعت احیا و ارزش گذاری شرکت‌ها آشنا خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha