کد خبر: 200923
۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کاهش ۱۵ درصدی قیمت کاغذ در یک ماه اخیر

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران گفت: ۸۰ درصد کاغذ مصرفی کشور وارد می شود. اختصاص ارز دولتی به واردات کاغذ باعث شد قیمت آن در ماه جاری ۱۵درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)حمید نیکدل رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران، گفت: صنف کاغذ و مقوای تهران در واقع بازار کاغذ و مقوای کل ایران به شمار می آید. صنف ما یک صنف فرهنگی است. کاغذ جزو کالاهای استراتژیک به حساب میآید و در سبد مصرف خانوارها همیشه وجود دارد و قابل حذف شدن نیست.

نیکدل درباره کسب و کار صنف خود این اینگونه توضیح داد: صنف وضعیت خوبی دارد. قیمت ها کاهش یافته است. طی مکاتباتی که با وزارت ارشاد و بانک مرکزی انجام شد ارز دولتی به کاغذ تخصیص یافت و واردات کاغذ به موقع انجام شد در این ماه قیمت کاغذ حدود ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی در ادامه بیان کرد: ۸۰ درصد کاغذ مصرفی کشور وارداتی است که اکثر آن از کشورهای چین، اندونزی، ژاپن و کره وارد می شود. متاسفانه در ایران به خاطر کمبود آب، کارخانه قدرتمند تولید کاغذ نداریم. در این شرایط بازرگانان و تجار ما دراین شرایط تحریم توانسته اند با تامین به موقع ارز کاغذ مصرفی کشوررا تامین کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران درباره چالش ها و مشکلات صنف خود گفت: مشکل اصلی این است که وقتی دولت ارز تخصیص نمیدهد، واردات کاغذ به مشکل میخورد. دیگر اینکه گمرک کالاهای ما را راحت تر و زودتر ترخیص کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با تاکید بر اینکه بارها با وزارت دارایی مکاتبه کردیم که از کاغذ به عنوان یک کالای اساسی مالیات کمتری اخذ شود افزود: جلساتی در اتاق اصناف تهران برگزار و مقرر شد که کاغذ به صورت عمده فروش ۵ درصد و به صورت خرده فروشی ۱۰ درصد سود داشته باشد، در حالی که اینگونه نیست و گاهی با ۵/۰درصد سود کاغذ در بازار جابه جا می شود. سازمان مالیات می گوید که شما باید بین ۴ تا ۵ درصد از فروش کاغذ سود کنید و مالیات نیز بر همین اساس تعیین می شود در حالی که کاغذ با کمتر از ۱درصد سود فروخته می شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: از دولتمردان خواهشمندیم صنف کاغذ کشور را بیشتر حمایت کنند و به موقع ارز مورد نیاز آن را تامین کنند تا کاغذ ارزان تر در دسترس همه به خصوص دانشجویان و دانشآموزان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha