بازار ۳۰۰ میلیاردی لوازم ورزشی کرمان در انتظار سرمایه‌ گذار

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: اقلام، تجهیزات و کالاهای ورزشی مصرفی مردم، باشگاه‌ ها، هیئت‌ ها و ادارات این استان با ارزش سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در انتظار سرمایه گذار و تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ میثم پاریزی در شورای راهبری جشنواره و نمایشگاه عزت و پیشرفت و معرفی توانمندی‌ های ورزش کرمان برای نخستین بار در کشور، گفت: هزار میلیارد تومان گردش مالی باشگاه های این استان و وجود تیم‌ های لیگ برتری پرتعداد کرمان جذابیتی به تولید کنندگان می‌ دهد؛ که با حضور در این نمایشگاه با ظرفیت‌ های این حوزه آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه سرمایه گذاران را با فرصت‌ های سرمایه گذاری کرمان آشنا می‌ کند، ابراز داشت: فروشندگان لوازم ورزشی باید به عرصه تولید ورود کنند؛ زیرا واسطه گری‌ ها دیگر جایگاهی در ورزش این استان ندارد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان تاکید کرد: برنامه ریزی دولت برای تولید کالاهای ورزشی در راستای بی نیازی از تولیدات خارجی است و ما باید حداقل نیاز کرمان را تولید و تامین کنیم.
پاریزی با بیان اینکه نیازهای هیئت‌ ها و باشگاه‌ های استان کرمان باید احصا و به دبیرخانه جشنواره اعلام شود، تصریح کرد: مرکز مشارکت‌ ها و اقتصاد وزارت ورزش و جوانان با رویکرد برنامه محور در راستای تولید نیازهای داخلی کشور و با هدف عملیاتی شدن شعار سال فعالیت می‌ کند و انجام این اقدامات فراتر از برنامه وزارت ورزش، مورد تاکید دولت و کارگروه اشتغال استان کرمان قرار دارد.
وی با اشاره به برنامه ریزی‌ های هدفمند برگزاری این جشنواره، بیان داشت: مبحث اشتغال فقط دغدغه یک وزارتخانه نیست؛ بلکه همه ارکان و نهادهای کشور را درگیر می‌ کند؛ لذا باید به این حوزه ورودی جدی داشته باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، با اشاره به اینکه پیشرفت کشور ماحصل اشتغال و تولید داخلی است، عنوان کرد: اگر جدی‌ تر به حوزه تولید بپردازیم، می‌ توانیم ضمن اشتغالزایی، نیاز کشور را هم تامین کنیم و حتی برنامه توسعه صادرات را پیش ببریم؛ اما هم افزایی درون دستگاهی برای تحقق این امر ضروری است.
پاریزی اظهار داشت: مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی وزارت و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان هستند؛ اما باید این ظرفیت بسیار بزرگ را به صورت اثرگذار به حوزه سرمایه گذاری در صنعت ورزش هدایت کنیم و بحث دیگر بنگاه‌ ها و سرمایه گذاران اقتصادی و تولید کنندگان هستند که با مشوق‌ های حوزه ورزش می‌ توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت تمامی بخش‌ ها از تولید داخلی افزود: باید ابتدا نیازهای ورزش کشور را در اقلام مصرفی و غیرمصرفی و وارداتی احصا کنیم و متناسب با آن‌ ها تولید و عرضه داشته باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در امور سرمایه گذاری حوزه صنعت ورزش، عنوان کرد: مقایسه تولیدات داخلی و وارداتی و کیفیت محصولات باید در نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد و تناسب قیمت‌ ها در مقایسه با نمونه‌های خارجی باید به گونه‌ ای باشد، که برای مجموعه مردم، بنگاه‌ ها و باشگاه ها، ادارات و هیات‌ های استانی جذابیت داشته باشد.
پاریزی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه معرفی توانمندی صنعت ورزش ایران برای نخستین بار در کشور و در استان کرمان، ابراز داشت: اقداماتی در این حوزه طی سال‌ های گذشته داشتیم، تولیدکنندگان خوبی داریم، که بخشی از نیاز کشور را تامین می‌ کنند و رقابت خوبی در حوزه کیفیت و قیمت محصولات تولیدی دارند؛ اما میزان این تولیدات متناسب با نیاز ورزش کشور نیست.
وی با اشاره به ضرورت حمایت دستگاه‌ ها و حوزه رسانه از این رویداد گفت: باید ظرفیت شناسی خوبی در تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین داشته باشیم و نیازسنجی مخاطب را باید مورد نظر داشته باشیم و با نگاه عملیاتی این اتفاق را رقم بزنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان کرمان، خاطرنشان ساخت: باید نیازسنجی متناسب با نیاز استان داشته باشیم و سپس کار مقایسه‌ ای انجام دهیم و مطالعات هدفمند انجام شود، تا به تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت در بازار جهانی دست یابیم.
اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha