کد خبر: 200753
۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
نخبگان خانه دار می شوند

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شهرداری تهران با امضای تفاهم نامه ای در ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه ۲۲ تهران برای تامین مسکن نخبگان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازمان نوسازی شهر تهران، شهرداری منطقه ۲۲ و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با امضای تفاهم نامه ای مشترک متعهد شدند در زمینه ساخت مسکن نخبگان با یکدیگر همکاری کنند.

این تفاهم نامه همکاری مشترک امروز (سه شنبه ۱۳ تیرماه) در مراسمی در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به امضای سید محمد جواد صدری مهر مدیرکل توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه ۲۲ تهران و ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران رسید.

براساس این تفاهم نامه طرفین در طرح، ساخت و سرمایه گذاری مسکن ناظر به ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در اراضی متعلق به شهرداری منطقه ۲۲ و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای تامین مسکن نخبگان همکاری می کنند.

هدف این تفاهم نامه، تولید و عرضه مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن و اهداف قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران است.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در این مراسم در سخنانی با بیان این که طبق بررسی انجام شده، تامین زیرساخت مناسب زندگی (مسکن و خودرو)، شغل مناسب و فراهم بودن زمینه اثرگذاری، سه عامل بسیار مهم در مهاجرت نکردن نخبگان به شمار می رود، اظهار داشت: این بنیاد به عنوان بازوی نخبگانی معاونت علمی ریاست جمهوری در زمینه تامین این زیرساخت ها تلاش زیادی کرده و پیش از این تفاهم نامه مشترک درباره زمین های متعلق به دانشگاه ها هم چنین تفاهم نامه هایی را با شهرداری تهران امضا کرده است.

وی ادامه داد: البته ساخت مسکن نخبگان در زمین های متعلق به شهرداری باب جدیدی است که با همکاری شهرداری تهران گشوده شده و در حال طراحی آیین نامه ای هستیم که نخبه ترین افراد کشور شناسایی شده و مسکن نخبگان در اختیار آنها قرار بگیرد.

صدری‌مهر مدیرکل توسعه زیرساختهای زیست بوم نوآوری معاونت علمی هم با تاکید بر ضرورت توجه به تامین زیرساخت های اولیه زندگی برای نخبگان اظهار داشت: برخلاف پروژه‌های دانشگاهی که با هدف تامین مسکن نخبگان، اساتید و کارکنان همان دانشگاه ها اجرا می شود، در این تفاهم نامه، ساخت مسکن برای دهک های بالای نخبگی یعنی نخبه هایی که مهاجرت آنها از کشور مشکل ایجاد می کند هدفگذاری شده است.

حاجوی شهردار منطقه ۲۲ تهران هم از تاکید ویژه شهردار تهران بر توجه ویژه به نخبگان و فرهیختگان خبر داد و گفت: طی مکان‌یابی صورت گرفته زمینی به مساحت ۸۱۰۰ متر مربع در یکی از بهترین محلات منطقه ۲۲ (محله کوهک) برای ساخت مسکن نخبگان در نظر گرفته شده است.

منبع:ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha