اهدای خون در بهار امسال ۳ درصد رشد داشت

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از افزایش سه درصدی اهدای خون در کشور در بررسی‌های آماری سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)بشیر حاجی بیگی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در بهار امسال ۵۹۳ هزار و ۸۶۲ واحد خون اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۱)، استان لرستان با بیش از ۴۴ درصد، استان گلستان با بیش از ۱۷ درصد و خراسان شمالی با بیش از ۱۶ درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: در استان تهران در بهار امسال ۹۸ هزار و ۵۵۸ واحد خون از سوی داوطلبان، اهدا شده است.

دکتر حاجی بیگی گفت: در نخستین فصل از سال جاری شاخص اهدای خون مستمر ۵۴ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

وی افزود: اکنون استان‌های سمنان با بیش از ۶۶ درصد، یزد با بیش از ۶۳ درصد و گلستان با بیش از ۶۱ درصد بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال در استان‌های ایلام، خراسان شمالی و خوزستان این شاخص بیش از سایر استان‌ها رشد داشته است که نشان دهنده تلاش مناسب برای وفادارسازی اهداکنندگان در این استان‌ها است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در سه ماه اول سال جاری شاخص کشوری اهدای خون بانوان بیش از چهار درصد بود که استان‌های لرستان با شاخص نزدیک به ۹ درصد، خراسان شمالی با بیش از هفت درصد و خراسان جنوبی با نزدیک به هفت درصد بالاترین شاخص اهدای خون بانوان را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

منبع:وبدا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha