ساماندهی کمیته‌ های اربعین در استان کرمان

استاندار کرمان در اولین جلسه ستاد اربعین حسینی استان ضمن شنیدن نظرات مسئولان کمیته‌ های اربعین بر ساماندهی مناسب این کمیته‌ ها جهت ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اولین جلسه ستاد اربعین حسینی استان بعد از ظهر سه شنبه ۶ تیر با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی و امنیتی، معاون عمرانی استاندار کرمان و سایر اعضا برگزار شد.

استاندار کرمان در این جلسه ضمن انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در این جلسه، گفت: در ایام اربعین با توجه به اینکه جمعیت بسیار بالایی وارد کشور عراق می‌شود، سازماندهی آن صرفا دولتی نیست، لذا بخش ثبت‌ نام توسط عتبات انجام می‌ شود و فرآیند اعزام با ثبت‌ نام متفاوت است.

محمد مهدی فداکار با اشاره به اینکه جمعیت کثیر اربعین نیازمند تمهیدات غالبا مردمی است، افزود: هر سال هوا گرم تر می‌ شود؛ لذا باید ساز و کاری در این زمینه اندیشیده شود تا شاهد مشکلات کمتری در این زمینه باشیم، از طرف دیگر یکسری زیرساخت‌ ها و امکانات به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام است، که در این زمینه باید ساماندهی لازم انجام شود.

وی بیان داشت: کرمانی‌ ها موکب‌ های خوبی در خاک عراق دارند، اما شاید در برخی مکان‌ ها تعداد آنها کمتر باشد، که در این زمینه باید مطالبه‌ گری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بهداشت، درمان و اورژانس باید برای پیشگیری از گرمازدگی زائران تدابیر مناسب را انجام و توصیه‌های لازم را به مردم داشته باشند، خاطرنشان کرد: در بحث نظارت‌های بهداشت و محیط می‌توان از نیروهای خود مجموعه بهداشت و محیط که عازم سفر اربعین هستند، استفاده کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از شرکت‌ های مختلف استان برای تامین آمبولانس استفاده کرد، اظهار داشت: موکب‌ ها باید تقویت و خدمات و نیازهای زائرین پیش‌ بینی شود.

فداکار؛ بیشترین استقبال زائرین اربعین برای حمل و نقل را ناوگان اتوبوسرانی اعلام و اظهار کرد: در این زمینه کمیته حمل و نقل در خصوص قیمت‌ گذاری‌ ها باید کار کارشناسی انجام دهد، تا شاهد بی‌ ثباتی قیمت‌ ها در ایام اربعین نباشیم‌.

وی؛ اردوگاه سپاه استان را در منطقه جنوب کشور، یک ظرفیت قابل توجه عنوان کرد که باید به آن مساعدت شود و افزود: در خصوص زائران استان‌ های دیگر که سیستم حمل و نقل کرمان را برای رسیدن به مرز مورد استفاده قرار می‌ دهند، نیز باید توجه کرد که این امر موجب کاهش خدمات به زائران استان نشود.

استاندار کرمان؛ توجه جدی به گلزار شهدا کرمان در ایام اربعین را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برای جاماندگان اربعین نیز باید برنامه‌ ریزی لازم انجام شود و از طرف دیگر برای حضور رسانه‌ ها نیز باید چارجوبی اتخاد گردد؛ تا با یک هماهنگی و ساماندهی مناسب، اصحاب رسانه اعزام شوند.

فداکار با بیان این مطلب که آزادبرها در ایام اربعین موضوعیت ندارد، چرا که افراد خود به صورت گروهی متشکل از اقوام، دوستان و یا همکاران با ماشین شخصی در مرز حضور پیدا می‌ کنند، تاکید کرد: توصیه همیشگی بر زودتر رفتن و زودتر برگشتن است.

وی به کمیته حمل و نقل متذکر شد: که ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای بر امکانات لازم از جمله سیستم سرمایشی مجهز باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طبق بخشنامه ابلاغی، استان‌ ها به دو بخش استان‌ های مرزی و معین تقسیم می‌ شوند و کرمان به عنوان استان معین معرفی شده است، افزود: در سال گذشته در زمینه تعداد اتوبوس‌ ها و قیمت بلیط مشکلاتی بوجود آمد؛ که باید در سال جاری مشکلات مدیریت و برطرف شوند.

سید مصطفی آیت‌ الهی موسوی ابراز داشت: مردم نیز باید ترغیب شوند با ماشین‌ های شخصی خود در مرز حضور پیدا کرده و خودروهای خود را در پارکینگ‌ های پیش‌ بینی شده پارک کنند.

وی ابراز داشت: در سال گذشته زائرانی که از مرز شرقی کشور وارد استان و بخصوص بخش ماهان می‌ شدند، مشکلاتی بوجود آمده بود که باید با توجه به تجربه سال گذشته مسائل رفع شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان بر ابلاغ بخشنامه ستاد اربعین به کمیته‌ های اربعین استان تاکید و خاطرنشان کرد: از هم‌ اکنون باید تکلیف قیمت‌ ها مشخص و ثباتی در این زمینه وجود داشته باشد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha