عملیات بازگشت حجاج از ۱۳ تیر با انجام ۳۷۵ پرواز آغاز می‌شود

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات بازگرداندن حجاج بیت الله الحرام در نخستین روز با ۳ پرواز به مقصد تهران، ساری و یزد و در مجموع با ۳۷۵ پرواز انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)«حسام قربانعلی» امروز جمعه در گفتگو با ایرنا درباره جزییات عملیات بازگرداندن حجاج از سرزمین وحی، گفت: با پایان فریضه معنوی حج، عملیات بازگرداندن حجاج از روز ۱۳ تیرماه با پرواز از «جده» به سمت تهران، ساری و یزد آغاز خواهد شد.


وی توضیح داد: اولین پروازهای ورودی به کشور از فرودگاه «مدینه» نیز از تاریخ ۱۶ تیر ماه آغاز می‌شود که از مدینه به مقصد تهران، بیرجند و ارومیه است.

به گفته قربانعلی این عملیات تا سوم مرداد ماه سال جاری با ۳۷۵ پرواز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفاوت عملیات بازگشت با رفت حجاج که مربوط به حجم و محدودیت زمان است، گفت: عملیات بازگشت به علت حجم پروازها وکوتاه بودن زمان بازگشت تعداد ناوگان بیشتری را در محدوده زمانی کمتری درگیر خواهد کرد و از این جهت عملیات پروازی بازگشت حجاج نیازمند به برنامه ریزی گسترده‌ای است.

به گفته قربانعلی ۱۱ فروند هواپیما برای پروازهای برگشت حجاح اختصاص داده شده است که یک فروند از هواپیماهای مدرن ایرباس ۳۳۰ ایران ایر که پیشتر در پروازهای اروپایی این شرکت به کارگرفته می‌شد برای انتقال حجاج تخصیص داده شده است.

وی همچنین خبر داد که شرکت هواپیمایی معراج با انجام ۷۰ پرواز در عملیات رفت حجاج به عنوان ایرلاین پشتیبان، ایران را حمایت کرده است.

عملیات رفت حجاج بیت الله الحرام با انجام ۳۷۷ پرواز از ۲۱ مبدأ نیز روز اول تیر به پایان رسید.

منبع:جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha