پیشنهاد ایران برای میزبانی جام‌جهانی هاکی روی یخ

رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت:پیشنهاد میزبانی مسابقات جام جهانی دویژن (۳) را ارائه داده‌ایم. هنگ‌کنگ و بوسنی رقبای ما برای کسب این میزبانی هستند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا) کاوه صدقی در درباره برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم روسیه، اظهار داشت: مسابقات پرشین کاپ سال گذشته در راستای توسعه توریسم ورزشی برگزار شد. گردشگران ورزشی روسیه و اروپای شرقی علاقه جدی به مسافرت و حضور در مسابقات هاکی روی یخ دارند و در این مسابقات هم شرکت کردند. امسال شرایط این مسابقات عوض شد و در دور دومی که برگزار کردیم، سه تیم روس و دو تیم از ایران شرکت کردند.

وی افزود: تیم بزرگسالان ایران در قالب تیم رادین تایر و تیم جوانان در قالب تیم آیس باکس در مسابقات حضور یافتند.

رئیس انجمن هاکی روی یخ عنوان کرد: در این مسابقات دروازه‌بان تیم هورس روسیه، دروازه‌بان تیم کاپیتالز در ان اچ ال بزرگ‌ترین لیگ جهان و دو بازیکن از همین لیگ (کی اچ ال) و یک بازیکن از تیم ملی روسیه حضور داشتند و اساسا سطح تیم‌ها به حدی بالا بود که تا به امروز مقابل هیچ تیمی با چنین سطحی بازی نکرده بودیم.

وی ادامه داد: مسابقات پرشین کاپ هم برای تیم ملی بزرگسالان و جوانان اتفاق بسیار خوبی بود. تیم بزرگسالان دو تیم روس را شکست داد و جوانان موفق به شکست یکی از تیم‌های روسیه شد. یکی از تیم‌های روسیه بازیکنان آن میانگین سنی ۴۰ تا ۴۵ سال و تجربه خوبی در هاکی روی یخ داشتند.

صدقی یادآور شد: در این مسابقات توانستیم تمرینات خوبی داشته باشیم و تاکنون میزبان سه تیم خارجی به صورت همزمان نبودیم. تیم داوری کاملا ایرانی در این مسابقات داشتیم و از لحاظ فنی، تاکتیکی، تکنیکی، انجام بازی‌های مقدماتی و میزبانی یک رویداد بین‌المللی به تمامی اهدافی که به دنبال آن بودیم، رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: برای مسابقات کازان تیم ملی ایران دعوت شده اما فعلا اعزام نمی‌کنیم و مسابقات جدی برای پایان سال است. مسابقات قهرمانی جام جهانی دویژن (۳B) که در خواست میزبانی خود را اعلام کردیم که به غیر از ما هنگ‌کنگ و بوسنی هم درخواست میزبانی داده‌اند. مسابقات قهرمانی دختران آسیا و مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا را نیز در پیش داریم که هنوز میزبان این مسابقات مشخص نشده است. همه این مسابقات در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

منبع:قدس انلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha