کد خبر: 200250
۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۱
افزایش سرعت پیری در ایران

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرعت پیری جمعیت در ایران رو به افزایش است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی، بعد از ظهر سه شنبه در آئین اختتامیه رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت که در شیراز برگزار شد، گفت: همه دنیا با پیری جمعیت مواجه هستند اما در کشور ما با سرعت و شتاب بیشتری روبرو است.

او خاطر نشان کرد: قانونگذار در این امر کم نگذاشته و این وظیفه دستگاه‌ها و ادارات مختلف است که به عنوان مجریان طرح، قوانین را عملیاتی کرده تا منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه به سمت تحقق پیش برود.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث جوانی جمعیت، مجموعه‌های مختلفی درگیرند، اما وزارت بهداشت بیشترین درگیری را در این زمینه دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند تأثیر خوبی داشته باشند. به عنوان مثال این مرکز در ستاد جوانی جمعیت نقش محوری را ایفا می‌کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه فارس در اجرای قوانین جوانی جمعیت اقدامات خوبی را انجام داده است، اضافه کرد: در سال جاری سه برنامه از جمله جوانی جمعیت و سلامت خانواده در وزارت بهداشت به صورت محوری تمام برنامه‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

او با مقدم شمردن ازدواج در امر جوانی جمعیت، افزود: نقش ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی باید جدی گرفته شده و مباحث اقتصادی این حوزه حل و فصل شود اما بحث فرهنگی بر بحث اقتصادی در زمینه ازدواج و فرزندآوری مقدم است.

فرشیدی با بیان اینکه در بحث کاهش سقط جنین عمدی، طرح نَفَس به خوبی در کشور در حال اجرا است، افزود: انتظار داریم که تمام ادارات با این طرح که از سقط‌های عامدانه جلوگیری می‌کند؛ همکاری کنند. در ضمن افزایش خدمات در بخش ناباروری با تجهیز مراکز ناباروری و قرار گرفتن سه میلیون زوجی نابارور کشور، در برنامه‌های شناسایی و درمان دانشگاه‌ها، از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه جوانی جمعیت است.


منبع:مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha