تمهیدات لازم برای اقتصاد هنر اتخاذ شود

هنرمند عرصه هنرهای تجسمی استان زنجان،گفت:عرضه آثار صرفا نمایش آنها در نمایشگاه نیست بلکه بایستی تمهیداتی صورت بگیرد که هنرمندان بتوانند آثار هنری خودد را به منصه فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضل نظری یکی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه «روایت هنر» در جمع خبرنگاران با اشاره به سبک هنری آثارش اظهار کرد: اعتقادی به سبک ندارم چراکه در خلق آثار هنری بیشتر شیوه شخصی دخیل است، اما بر اساس آنچه که در سبک‌شناسی نقاشی و تاریخ هنر مطرح بوده است در اغلب آثار من فضای اکسپرسیونیستی مشاهده می‌شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که هنرمندی بصورت حرفه‌ای یا دلی آثاری خلق می‌کند، فارغ از داشتن یا نداشتن نیازی مالی بایستی کارهایشان به مرحله عرضه و فروش برسد.

این هنرمند تصریح کرد: عرضه آثار صرفا نمایش آنها در نمایشگاه نیست بلکه بایستی تمهیداتی صورت بگیرد که هنرمندان بتوانند آثارشان را به منصه فروش برسانند.

نظری یکی از تمهیدات برای به هدف رسیدن در فروش و عرضه را فرهنگ‌سازی و دیده شدن آثار عنوان کرد و افزود: تا وقتی که فرهنگ خرید و فروش آثار هنری در جامعه ما وجود نداشته باشد این معقوله به تحقق نمی‌رسد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های هنری با رویکرد اقتصادی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم این رویدادها سبب شوند که مردم در کنار خرید صنایع دستی استان نسبت به خرید آثار هنری نیز گرایش و تمایل داشته باشند و با فرهنگ‌سازی درست مردم را به سمت خرید آثار هنری سوق بدهیم که به نوعی حمایت از هنرمند خواهد بود.

شایان ذکر است: نمایشگاه گروهی «روایت هنر» به همت حوزه هنری استان زنجان با حضور اساتید و پیشکسوتان مؤثر هنری در هنرهای تجسمی و با رویکرد نو در اقتصاد هنر در راستای ارائه و عرضه برتر آثار هنری تجسمی‌کاران استان از تاریخ ۳۰ خردادماه تا ۶ تیر ماه سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر در محل کانون سهروردی دایر است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha