بیش از ۸ هزار تراکنش از طریق کالابرگ الکترونیکی در زنجان ثبت شد 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: یک هزار و ۸۸ فروشگاه استان به سامانه طرح کالابرگ الکترونیک متصل شده اند که تاکنون هشت هزار و ۳۲۰ تراکنش خرید از طریق این کالابرگ ها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، طیب جعفری ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به جزئیات افزایش یارانه برای سه دهک کم درآمد در قالب طرح کالابرگ، اظهار کرد: کسانی که در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند، اگر در طول ماه از ۱۱ قلم کالای اساسی خریداری کنند، علاوه بر اینکه یک ماه زودتر اعتبار یارانه‌ای برای کالابرگ آنها واریز می‌شود ۲۰ درصد هم به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال کسانی که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، اگر به میزان ۳۲۰ هزار تومان در طول ماه از ۱۱ قلم کالای اساسی خریداری کنند، مبلغ ۸۰ هزار تومان یارانه اضافه به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با اجرای این طرح روزانه ۴۰ هزار تراکتش در سطح کشور به ثبت می رسد، افزود: در استان نیز طی آمار روزهای گذشته بیش از ۸۰۰ تراکنش بوده که تنها ۲ درصد تراکتش ها در استان زنجان اتفاق افتاده است که نسبت به سهم جمعیتی تراکنش بیشتری صورت گرفته است.

جعفری با اشاره به وضعیت یارانه بگیران استان زنجان بیان کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت کشور به لحاظ خانوار تعداد ۳۴۲هزار و ۶۷۵ یارانه بگیر در استان زنجان است که ۱۲۳ هزار و ۱۳۹ خانوار جز سه دهک یارانه بگیر استان هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور از سیزدهم خرداد سال جاری اظهار کرد: در استان زنجان تا کنون تعداد ۵ هزار و ۱۲۲ خانوار با مراجعه به فروشگاه های تحت اجرای این طرح مراجعه کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۸ هزار و ۳۲۰ تراکنش در سطح استان جهت استفاده از این طرح انجام شده است، افزود: به لحاظ میزان فروش کالا ها و الگوی مصرف خانوارها روغن،برنج و ماکارونی بیشترین مصرف خرید در استان توسط خانوارها بوده است.

جعفری با اشاره به یک هزار و ۸۸ ترمینال فعال در اجرای این طرح در سطح استان زنجان، گفت: در شهرستان ها در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد و درصدد افرایش تعداد فروشگاه ها در اجرای این طرح هستیم که فقط ۶ دهستان در سطح استان فاقد فروشگاه در عرضه کالاهای اساسی است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha