رشد ۲۹ درصدی حرفه آموزی در زندان های کشور

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ های کشور با اشاره به شرکت ۱۳۶ هزار نفر در دوره‌ های حرفه‌ آموزی سازمان زندان های کشور در سال گذشته، گفت: در این زمینه ۲۹ درصد رشد داشته‌ ایم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود ضیایی فرد امروز ۲۴ خردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل زندان‌ های استان کرمان اظهار کرد: در زندان‌ ها، بستر برای کمک به قشر محروم جامعه یعنی زندانیان و خانواده آنها وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ ترین عوامل وقوع جرم، بیکاری است و وقتی فرد بیکار است کم کم به سمت بزه می‌ رود و سر و کارش به زندان می‌ افتد و یکی از مهم‌ ترین برنامه‌ ها و اولویت‌ های ما در سازمان زندان‌ ها، توانمندسازی زندانیان از طریق اشتغال پایدار است.

معاون سازمان زندان‌ های کشور تصریح کرد: سال قبل ۵۳ درصد رشد حوزه اشتغال در زندان‌ ها نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم و اگر می‌ خواهیم زندانی دوباره به زندان برنگردد، باید حتما موضوع اشتغال و حرفه‌ آموزی را جدی بگیریم.

ضیایی فرد, با اشاره به اینکه در ابتدای ورود مددجویان به زندان باید برنامه‌ های روانشناسی و ورزشی را به صورت ویژه مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار، باید در ابتدا حرفه آموزی داشته باشیم و در سال گذشته ۱۳۶ هزار نفر در دوره‌ های حرفه‌ آموزی سازمان زندان های کشور شرکت کردند و ۲۹ درصد رشد داشته‌ ایم.

وی در پایان با قدردانی از خدمات مدیر کل سابق زندان‌ های استان کرمان و با اشاره به سابقه آقای ذوالفعلی نژاد مدیر کل جدید خاطرنشان کرد: وی فرد بی حاشیه‌ ای است.

مدیر کل جدید زندان‌ ها و اقدامات تامینی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: مسئولیت همه ما در مجموعه زندان‌ ها بسیار خطیر است، زیرا کارهای اصلاحی و تربیتی مددجویان زندان‌ ها دشوار است و باید در این مسیر خستگی ناپذیر بود.

رضا ذوالفعلی نژاد با بیان اینکه خروجی کار زندانبان‌ ها این است که باید فرد بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشد، افزود: برنامه‌ های کاری مدیریت جدید برگرفته از اسناد بالادستی، برنامه‌ های ابلاغی از سوی ریاست سازمان زندان‌ ها و سند تحول قضایی است.

وی تصریح کرد: مسئولیت همه ما در مجموعه زندان‌ ها، مسئولیتی بسیار خطیر است؛ چرا که کارهای اصلاحی و تربیتی در زندان‌ ها دشوار است و باید در این مسیر خستگی‌ ناپذیر بود.

مدیر کل جدید زندان‌ ها و اقدامات تامینی استان کرمان افزود: خروجی کار زندانبان‌ ها این است، که فرد بازگشت سعادتمندانه‌ ای به جامعه داشته باشد.

ذوالفعلی نژاد اظهار داشت: برنامه‌ های کاری مدیریت جدید زندان‌های استان کرمان، برگرفته از اسناد بالادستی، برنامه‌ های ابلاغی از سوی ریاست سازمان زندان‌ ها و سند تحول قضایی است.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha