کد خبر: 200010
۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
حمایت  همراه اول از استارت‌آپ‌ها

انتشار گزارش مالی سال 1401 شرکت حرکت اول، نمای دقیقی از رویکرد و سبد سرمایه‌گذاری همراه اول در حمایت از رشد و توسعه حوزه کارآفرینان، کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها ارایه کرده است.
به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) گزارش سال مالی 1401 شرکت «حرکت‌ اول» گویای آن است که همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ایران و خاورمیانه، در عین حمایت از آخرین نوآوری‌های مرتبط با فناوری‌های روز دنیا، همزمان نگاهی جامع و منطبق با نیازهای کشور و کاربران ایرانی نیز داشته است.
بر این اساس هدف‌گذاری همراه اول برای حمایت از استارت‌آپ‌ها از طریق ایجاد شرکت تخصصی حرکت اول روی محورهایی نظیر تجارت الکترونیکی و تبلیغات، حمل و نقل و گردشگری، ارتباطات و رسانه، آموزش، سلامت، فناوری‌های نوآورانه و خدمات مالی و بیمه بوده است.
برخی از نمونه شرکت‌ها، کسب‌وکارهای نوپا و استارآپ‌هایی که از طریق فراصندوق ستارگان، مورد حمایت همراه اول قرار گرفته‌اند به این شرح است:
- در حوزه تجارت الکترونیکی و تبلیغات: شرکت آچاره (در مرحله رشد) و شرکت‌های آچاره‌سازه، پینکت و همراه مکانیک (در مرحله میانی) مورد حمایت بوده‌اند.
- در حوزه حمل و نقل و گردشگری: فلای‌تودی، جاجیگا و میاره (در مرحله رشد) و اوبار (در مرحله میانی) مورد حمایت بوده‌اند.
- در حوزه ارتباطات و رسانه: نت باکس (در مرحله میانی) مورد حمایت بوده است.
- در حوزه آموزش: آلاء(در مرحله میانی) مورد حمایت بوده است.
- و در حوزه سلامت و فناوری‌های نوآورانه: گروه نبض و رایان بیان (در مرحله میانی) مورد حمایت بوده‌اند.

• شرکت‌های در مرحله شتابدهی
همراه اول همچنین از طریق صندوق کارآفرینان اول/صندوق بین‌المللی نیز توانسته 3 شرکت زیر را به مرحله شتابدهی برساند که این شرکت‌ها عبارتند از:
- هاب شیراز
- هاب اصفهان
- و شرکت هاب

• روش‌های حمایتی همراه اول از استارت‌آپ‌ها
اما روش‌های حمایت همراه اول از کسب‌وکارها و شرکت‌های نوپا طیف گسترده‌ای از خدمات در سطح ملی و بین‌المللی را در برمی‌گیرد که شامل موارد زیر است:
- ارایه زیرساخت‌های تبلیغاتی محیطی پیامکی، رسانه‌ای و نمایشگاهی
- قراردادهای فروش ترافیک با بهترین قیمت بازار برای استارتاپ‌ها
- انجام خدمات امنیت شبکه
- خرید و چرهای شرکت‌های سبد سرمایه‌گذاری جهت استفاده خانواده بزرگ همراه اول با رویکرد حمایتی و کمک به برندینگ
- ارایه زیرساخت‌های فنی و سرور و شبکه
- جایگزین کردن و چرهای شرکت‌های سبد سرمایه‌گذاری به عنوان هدایای تبلیغاتی همراه اول در نمایشگاهها و رویدادها
- معرفی استارتاپ‌ها به بازیگران بزرگ صنعت و مشتریان کلیدی همراه اول به استارتاپ‌ها
- در اختیار قرار دادن سرویس‌های سازمانی همراه اول به استارت‌آپ‌ها
- در اختیار قرار دادن کانال‌های فروش همراه اول جهت ارایه سرویس‌های استارتاپ‌ها به مشتریان
- بسترسازی برای حضور استارتاپ‌های پرتفو در رویدادهای بین المللی برای کسب تجربه و دانش جدید جهت بین المللی‌سازی کسب و کارها
بر اساس این گزارش همانطور که ذکر شد رویکرد و برنامه‌های حمایتی همراه اول از طریق ایجاد یک شرکت تخصصی در حوزه کسب‌وکارهای نوپا یعنی حرکت اول، در حال انجام است.
شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول در راستای برنامه راهبردی پنج ساله شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با مأموریت “تحقق رویای دیجیتال” در مهرماه سال 97 آغاز به کار کرده است و آرمان این شرکت نیز توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال در نقش سرمایه‌گذار جسورانه شرکتی (CVC) گروه همراه اول است.
انگیزه اصلی‌ حضور بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در اکوسیستم نوآوری، حمایت از کارآفرینان این حوزه از طریق تامین سرمایه کافی‌ با ارائه خدمات حرفه ای پشتیبانی مدیریتی کسب و کارها بوده است. از همین رو حرکت اول ضمن رصد بازار جهت یافتن فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری، اقدام به همگرایی تیم مدیریتی تخصصی خود کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha