کد خبر: 2-هزار-و-500-تخت-بستری-برای-مقابله-با-پیک-احت
۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح مدیریت هوشمند تخت های بستری برای آمادگی مواجهه احتمالی با پیک کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ایوب توکلیان  اظهار کرد: با توجه به مصوبات قبلی قرارگاه و تاکید بر طراحی نظام هوشمند مدیریت تخت های بستری بیماران کووید، اجرای برنامه نشانه دار نمودن تخت های دارای پتانسیل پذیرش بیمار مبتلا به کووید در دستور کار کمیته قرار گرفت.

وی افزود : پس از پیگیری های متعدد و برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان خبره حوزه های فناوری اطلاعات، اقتصاد درمان، اطلاعات سلامت و نظارت بر درمان، این پروژه فاز اول طراحی و زیرساختHIS  و فاز دوم (نشانه دار نمودن تخت ها) تحقق یافته است و در مراحل پایانی قرار گرفته است. حدود 2500 تخت برای مقابله با پیک احتمالی کووید جهت بیماران مبتلا به کرونا نشاندار شده است.

دکتر ایوب توکلیان درباره پیشرفت پروژه بیان نمود: در اخرین گزارش دریافت شده از کارگروه مربوطه، ساختار فنی در HIS ایجاد شده و تخت های شناسایی شده توسط اداره نظارت بر درمان، نشانه دار شده اند و در فاز نهایی (تطبیق وضعیت جاری مراکز با پروانه بهره برداری و موافقت اصولی مراکز) می باشد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی کامل اورژانس ها خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آمادگی بخش های اورژانس بیمارستانی و ضرورت مدیریت تخت های بستری اورژانس ها، بازدید از اورژانس بیمارستان ها در دستور کار کمیته درمان قرار گرفته است. به همین جهت در سه روز منتهی به انتهای هفته گذشته، اورژانس بیمارستان ها مورد بازدید قرار گرفته و متناسب با شرایط آنها تصمیمات لازم بخصوص در مدیریت ناوگان مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه اتخاذ گردیده است.

وی خاطر نشان کرد :بر اساس گزارش بازدید های انجام شده، مدیریت توزیع بیماران اورژانس داخلی بسیار ضروری و نیازمند طراحی نظام هوشمند مدیریت تخت های اورژانس در دانشگاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha