کد خبر: 2هزار-و-400-مسجد-تا-کنون-زیر-پوشش-طرح-مسجد-سن
۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محسن ذاکریان ، با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با عنوان مسجد، سنگر سلامت دراستان خراسان رضوی از۲۰آبان سال جاری به صورت رسمی اجراشد، عنوان کرد:  این طرح درکل استان به صورت محله محور و با محوریت مساجد، پیاده شده است و تاکنون حدود۲۴۰۰مسجد درمجموعه مشهد و شهرستان ها درحال اجرا این طرح هستند.

وی با بیان اینکه تیم های مستقر در مساجد وظایف متعددی دارند که از آن جمله می توان به اطلاع رسانی، بیماریابی محله محور،رسیدگی به بیماران (رسیدگی جسمی، پیگیری نیاز به خدمات پزشکی وپرستاری وآموزش و رفع موانع آنهابرای درخانه ماندن) اشاره کرد، بیان کرد: این طرح بامحوریت بسیج درسطح استان و دانشگاه علوم پزشکی و امور مساجد و ستادکرونا استان وقرارگاه مواسات استان درحال اجراست و تا امروز حدود۱۶هزار بیمار زیر پوشش این موضوع قرارگرفتند.

دکتر ذاکریان با اشاره به اینکه حدود۱۰هزار بسته معیشتی تا به حال به بیماران ارائه شده است، اظهار کرد: خدمات دیگری نیز به بیماران کرونایی ارائه می شود که از آن جمله می توان به ارائه  تدابیر تغذیه وطب سنتی اشاره کرد که در طرح شهید سلیمانی تاکنون این خدمات دراختیارحدود۸۹۰۰بیمارقرارگرفته است.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی مشهد با بیان اینکه توزیع بسته های تقویتی شامل میوه وسایرموارددرخدمت حدود ۵۰۰۰نفرقرارگرفته است، گفت: علاوه براین حدود۲۰۰بیمار برای مرخصی استعلاجی مشکل داشتند که توسط تیم های مساجد وریش سفیدها وامام جماعت ها پیگیری هایش انجام شده تا بتوانند دوره نقاهت را درخانه بمانند.

وی گفت: با هماهنگی مطلوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراکز بهداشت 10 هزار بیمار به بسیج جامعه پزشکی مشهد معرفی شدند و تحت پوشش برنامه های طرح مسجد سنگر سلامت قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha