بهره برداری از ۳ پروژه محیط زیستی در استان زنجان/ افتتاح تصفیه آب RO در آینده ای نزدیک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: همزمان با افتتاح ۱۰۲ پروژه  محیط زیستی در سطح کشور ۳ پروژه محیط زیستی  در استان زنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا یافتیان در حاشیه افتتاح پروژه محیط زیستی سیستم تصفیه خانه فاضلاب شرکت نیک ریس زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سومین روز از هفته محیط زیست امروز ۱۰۲ پروژه در سطح کشور همزمان افتتاح می شود که ۳ مورد آن در استان زنجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه آب یکی از دغدغه های اساسی مدیران بوده و این موضوع مهم در بدنه جامعه باشد، افزود: باید حداکثر استفاده از آب منابع طبیعی را داشته باشیم که طبیعتا تصفیه خانه ها یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بازچرخانی و استفاده مجدد از این نعمت الهی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به افتتاح سیستم تصفیه خانه فاضلاب شرکت نیک ریس خاطر نشان کرد: این تصفیه خانه نیک ریس در وسعت حدود ۲ هکتاری با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب بر ساعت امروز افتتاح شد و این تصفیه خانه هم به لحاظ شیمیایی بیولوژیکی توانایی تصفیه آب را دارد.

یافتیان تصریح کرد: برای این تصفیه خانه اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است، و همزمان ۷ هزار اصله درخت در این مجموعه کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نگاه صنایع استان به محیط زیست یک نگاه زیست محیطی است، افزود: امیدواریم این نگاه در بین صاحبان صنایع دیگر استان نیز گسترش پیدا کند.

فاز دوم تصفیه آب Ro افتتاح میشود

در ادامه سیدعلی مرعشی مدیرعامل شرکت صنعتی نیک ریس با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۷۹ شروع به فعالیت کرده است، افزود: علاوه بر تولید دغدغه ما مسئولیت اجتماعی نیز بوده که در فاز های مختلف مناسب با تولید تصفیه خانه های مختلف افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه این آخرین تصفیه خانه افتتاحی بهره برداری شده باتوجه به طرح توسعه شرکت است، بیان کرد: این تصفیه خانه در مساحت ۲ هکتار افتتاح و به بهره برداری می رسد که در فاز نخست قابلیت تصفیه ۱۰۰مترمکعب بر ساعت را در حوزه شیمیایی و بیولوژیکی آب را دارد.

مدیر عامل شرکت نیک ریس زنجان ادامه داد: در فاز دوم این تصفیه خانه نیز با همکاری محیط زیست تصفیه آب RO راه اندازی می شود تا آب دوباره به چرخه برگردد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha